Certified HR Business Partner (CHRBP)
Zaawansowany i kompleksowy program przygotowujący do profesjonalnego i efektywnego pełnienia roli HR Business Partnera (HRBP) w organizacjach biznesowych różnych branż.
Uczestnicy zdobywają usystematyzowaną i praktyczną wiedzę z zarządzania zasobami ludzkimi, kształcą niezbędne kompetencje przede wszystkim w nowoczesnym strategicznym partnerstwie na poziomie najwyższego kierownictwa firm oraz w planowaniu i realizacji polityki personalnej, harmonijnie łączącej potrzeby i interesy pracodawców i pracowników.
Cel szkolenia
- Przygotowanie pracowników ze zróżnicowanym doświadczeniem w obszarze HR do sprawnego funkcjonowania w roli HRBP
- Przekazanie całościowego rozumienia roli HR w organizacji, zrozumienie wszystkich procesów HR-owych
- Poznanie i nauczenie kluczowych narzędzi zarządzania kapitałem ludzkim wykorzystywanych w roli HRBP
- Przygotowanie do wspierania kadry kierowniczej w procesach dotyczących zarządzania ludźmi
Grupa docelowa
- HR Business Partnerzy potrzebujący kompetencji we wszystkich procesach zarządzania ludźmi w organizacji i umiejętności wspierania kadry kierowniczej i pracowników
- Osoby rozpoczynające pracę w roli HRBP, a także zainteresowane jej podjęciem w przyszłości
- Menedżerowie działów HR, osoby odpowiadające za rozwój pracowników w organizacji
Program
MODUŁ I. ROLA I KOMPETENCJE HRBP. (Personal branding – budowanie wizerunku HRBPRola HRBP, narzędzia HR w pracy HRBP)
1. Strategiczne podejście do HR
2. Procesy HR realizowane w organizacjach oraz rola HRBP
3. Partnerstwo w biznesie: perspektywa strategiczna i operacyjna
- Struktura HR dziś i docelowa
- Kierunki zmiany roli HR
- Typowe oczekiwania biznesu od HRBP
- Typowe zadania HRBP w organizacjach
- Filary skuteczności na stanowisku HRBP
- Korzyści dla firmy z realizacji roli HRBP
- Zagrożenia niespełnienia oczekiwań przez HRBP, obszary ryzyka ograniczającego pełnienie roli HRBP
- Oczekiwane kompetencje od osoby pracującej na stanowisku HRBP
- Sposób budowania zaufania pomiędzy menedżerem a HRBP
- Sposób rozpoznawania potrzeb biznesu i generowania rozwiązań
- Sposób komunikacji HRBP z menedżerami w organizacji
4. Przykłady inicjatyw biznesowych, w których oczekiwane jest wsparcie HR
5. Oczekiwania w stosunku do HR w firmie, w jaki sposób ocenia się skuteczność/ efektywność funkcjonowania HR
6. Sposób komunikacji i budowania wizerunku HRBP
7. Narzędzia pracy HR-owca – wprowadzenie
Moduł II. KOMPENDIUM WIEDZY HR-OWCA. Narzędzia w pracy HRBP.
1. Zarządzanie kompetencjami jako podstawa strategicznego zarządzania ludźmi
2. Omówienie najważniejszych narzędzi w pracy HRBP
- Wywiad kompetencyjny
- Mini AC, symulacje w procesach rekrutacji
- Opisy stanowisk pracy
- Adaptacja nowych pracowników
- SOOP
- MBO
- Programy talent management
- Przegląd narzędzi zarządzania rozwojem pracowników
Moduł III. KOMPETENCJE ROZWIĄZYWANIA TRUDNYCH SYTUACJI. Trudne rozmowy, zarządzanie konfliktem i asertywność w pracy HRBP
1. Prowadzenie trudnych rozmów w pracy HRBP
- Informacja zwrotna – kluczowy element rozmów z pracownikami
- Rozmowy korygujące
- Rozmowy oceniające
- Rozmowy rozwojowe
- Zwalnianie pracowników
2. Rozwiązywanie konfliktów
- Narzędzia rozwiązywania trudnych problemów w zespołach pracowniczych
- Stosowanie skutecznych technik radzenia sobie z emocjami i napięciem własnym i zespołu w sytuacjach konfliktowych
- Efektywne zachowania w sytuacjach konfliktowych
- Przyczyny powstawania konfliktów – koło konfliktów
- Etapy eskalacji konfliktu
- Sposoby diagnozowania typów sytuacji konfliktowych
- Strategie i metody rozwiązywania konfliktów
- Postępowanie z „trudnymi” współpracownikami
- Postawa asertywna w procesie rozwiązywania konfliktów
3. Asertywność w pracy HRBP
- Czy jestem asertywny? – diagnoza własnej postawy
- Rodzaje asertywności (miękka, twarda, negocjacyjna)
- Dostosowanie rodzaju asertywności do rozmówcy
- Rozpoznanie własnych zachowań – „Mapa asertywności”
- Identyfikacja głównych blokad naszej asertywności
- Budowanie postawy asertywnej
- Elementy zachowania asertywnego
- Asertywna komunikacja jako podstawowe narzędzie osiągania celów i wywierania wpływu
- Asertywne egzekwowanie celów i zadań
- Narzędzia asertywności
4. Techniki wywierania wpływu na odbiorcę wg Cialdiniego i Hogana – sztuka perswazji
MODUŁ IV. KOMPETENCJE ZARZĄDZANIA PROJEKTEM. Przygotowywanie, realizacja i wdrażanie projektów przez HRBP
1. Zarządzanie projektem w świetle wprowadzania zmian organizacyjnych
2. Etapy projektów organizacyjnych:
- definiowanie projektu,
- planowanie projektu,
- realizacja projektu,
- zamknięcie projektu.
3. Uczestnicy projektów
4. Zarządzanie projektem:
- zarządzanie celem i zakresem projektu,
- zarządzanie czasem w projekcie,
- zarządzanie zasobami w projekcie,
- zarządzanie kosztami projektu,
- zarządzanie zmianą,
- zarządzanie ryzykiem w projekcie,
- zarządzanie jakością w projekcie,
- zarządzanie komunikacją i raportowaniem w projekcie,
- zarządzanie testem i wdrożeniem w projekcie.
5. Czynniki sukcesu w projekcie
Moduł V. KOMPETENCJE ZARZĄDZANIA ZMIANĄ W ROLI HRBP
- Zarządzanie zmianą
- Pojęcie zmiany organizacyjnej
- Etapy wprowadzania zmian
- Inicjowanie zmian
- Planowanie zmian
- Zarządzanie procesem zmian – czynniki sukcesu zmiany
- Emocje pojawiające się w procesie zmian
- Dynamika grupy, faza rozwoju organizacji a proces zmiany
- Rola kadry kierowniczej w procesie zmiany
- Sposoby angażowania pracowników w zmiany
- Komunikacja w zmianie
- Zarządzanie reakcjami na zmianę, rozwiązywanie problemów podczas wdrażanej zmiany
- Przyczyny niepowodzeń zmian – analiza błędów
MODUŁ VI. KOMPETENCJE MENEDŻERSKIE. HRBP jako partner kadry kierowniczej w zarządzaniu zespołem
1. Rola szefa, kluczowe kompetencje oczekiwane od kierowników
2. Wizja swojej komórki organizacyjnej przez lidera
3. Przywództwo sytuacyjne i sposób pracy menedżera z pracownikami na różnym etapie rozwoju
- Dojrzałość pracownika – charakterystyka, diagnoza
- Funkcjonowanie menedżerów o różnych stylach i pracowników o różnych poziomach dojrzałości
- „Motywacyjny katalog zachowań menedżerskich” – jakie działania menedżerskie motywują pracowników o różnym typie dojrzałości zawodowej
- Narzędzia transferu odpowiedzialności ‘w dół’: od D1 do D4 – w jakich sytuacjach postępować autokratycznie, a w jakich demokratycznie, aby rozwijać ludzi
- Komu i co delegować – delegowanie uprawnień
4. Prowadzenie spotkań i dyskusji
- Prowadzenie spotkania
- Prowadzenie dyskusji
- Facylitacja dyskusji grupowej
- Co sprawia, że spotkanie jest udane? – ostateczne rekomendacje i najlepsze praktyki
5. Zasady motywującej komunikacji w rozwijaniu pracowników
- Expose szefa
- Feedback codzienny, bieżący i cykliczny jako silny impuls do rozwoju zawodowego
- Wyrażanie szacunku i uznania
- Trudne sytuacje kierownicze i sposoby postępowania – trening umiejętności
MODUŁ DODATKOWY: Coaching Fundamentals Certificate
W ramach programu CHRBP uczestnicy mają możliwość zrealizowania modułu coachingowego Coaching Fundamentals Certificate (CFC).
Uczestnicy mają także możliwość uzyskania certyfikatu coachingowego na poziomie Certified Coach akredytowanego przez International Institute of Coaching & Mentoring oraz Institute of Leadership & Management. Uzyskanie certyfikatu wymaga zrealizowania dodatkowych aktywności oraz wniesienia opłaty certyfikacyjnej w wysokości 1500 zł. W celu rozpoczęcia procesu prosimy o kontakt telefoniczny (022) 768 20 22 lub mailowy: szkoleniaotwarte@ibd.pl
Certyfikaty
- Certyfikat IBD Business School
- Certyfikat International Education Society (opcjnalne)
- Certyfikat coachingowy Noble Manhattan Coaching (opcjonalne)
Informacje podstawowe

- Organizator: IBD Business School Sp. z o.o.
- Rodzaj szkolenia: Otwarte
Cena: 8500 zł Netto
Dane kontaktowe
Osoba kontaktowa: Daniel Grzeszkiewicz