Zarządzanie projektami budowlanymi i inwestycyjnymi - 2-dniowe warsztaty praktyczne z wykorzystaniem PRINCE 2 oraz procedury FIDIC.
Szkolenie będzie prowadzone w formie prezentacji power-point z omawianiem kluczowych kwestii problemowych. W trakcie szkolenia będą udzielane odpowiedzi na pytania uczestników oraz omawiane studia przypadków. Uzupełnieniem wskazanych metod będą ćwiczenia grupowe, testy oraz moderowana dyskusja.
UWAGA: Uczestnicy szkolenia otrzymają dodatkowo obszerny (ponad 100 stron) Skrypt- podręcznik zawierający omówienie wszystkich najistotniejszych zagadnień dotyczących metodyki PRINCE 2 i FIDIC, będący pomocą w praktycznym przygotowywaniu, i realizacji umów o roboty budowlane.
Cel szkolenia
-Celem szkolenia jest zdobycie wiedzy i umiejętności w zakresie wykorzystania metodyki PRINCE, 2 i procedury FIDIC jako standardów zarządzania projektami w realizacji inwestycji budowlanych.
-Poznanie i opanowanie kluczowych zasad i technik dotyczących planowania i działania, które musi być podjęte, aby wdrożyć to w praktyce.
-Przedstawienie i wyjaśnienie elementów składowych metodologii PRINCE 2 na konkretnych przykładach i porównanie ich do innych standardów – FIDIC.
-Zdobycie umiejętności dokładnego wyznaczania relacji i granic pomiędzy projektem a kontekstem biznesowym działań projektowych.
-Szkolenie ma na celu przygotować uczestników procesu inwestycyjnego (projektowanie, realizacja, nadzór) do realizowania go zgodnie z wymaganiami prawa i interesem biznesowym firmy z praktycznym uwzględnieniem norm prawa zamówień publicznych, prawa budowlanego oraz reguł tzw. dobrej praktyki inwestycyjnej.
-Zdobycie praktycznych umiejętności w zakresie zarządzania projektami inwestycyjnymi i zastosowania metod i technik zarządzania projektami wg PRINCE 2 i FIDIC.
Korzyści dla uczestników:
1.Poznanie i zdobycie umiejętności w zakresie wykorzystania praktycznych procedur w praktyce przygotowania, realizacji i rozliczania projektów budowlanych, podstawowej wiedzy dotyczącej zarządzania projektami oraz sygnalnych prawidłowości w dziedzinie skutecznych wniosków o zmiany w Kontrakcie oraz zgłaszania roszczeń.
2.Pozyskanie szerokiego spektrum wiedzy, dotyczącej błędów i przyczyn porażek w projektach budowlanych, w kontekście unormowań prawnych i organizacyjnych procesów inwestycji budowlanej.
3.Przećwiczenie na studiach przypadków stosowanych w praktyce rozwiązań dotyczących: Fazy przedinwestycyjnej, organizacji placu budowy, zmian w fazie realizacyjnej oraz rozliczeń końcowych.
Grupa docelowa
Szkolenie, prezentacja i studia przypadków przeznaczone są przede wszystkim dla Kierowników projektów (Kierowników budowy) oraz osób współpracujących w zakresie inwestycji budowlano-remontowych odpowiedzialnych za przygotowanie, realizację i rozliczenie Umów oraz zachowanie właściwych relacji ze Zleceniodawcami kontraktu.
Jest to szkolenie od strony praktycznej, prezentujące specyficzne uwarunkowania decydujące o powodzeniu przedsięwzięcia budowlanego oraz przedstawiające, jak korzystać z uprawnień w różnych sytuacjach i na kolejnych etapach realizacji kontraktu.
Program
1. Wprowadzenie:
-Podstawowe pojęcia zarządzania projektami i ich związek z procesem budowlanym.
-Charakterystyka i definicja projektu i klasyfikacja i rodzaje projektów; przykłady
-Obszary zarządzania projektami, czyli co obejmuje nasz projekt – zakres projektu budowlanego w kontekście prawa budowlanego i standardu PRINCE2.
-Identyfikacja źródeł sukcesów i porażek projektów – znaczenie czynnika ludzkiego
-Mity na temat metodyk zarządzania projektami a tzw. zdrowy rozsądek oraz intuicja.
-Charakterystyka procesu budowlanego i możliwości jego prowadzenia przy wykorzystaniu PRINCE 2 oraz FIDIC, PZP i Kc.
Problematyka przedmiaru i ryczałtu – przykłady praktycznych rozwiązań.
2. PRINCE2 – FIDIC - zakres możliwości połączenia standardów.
-Analiza problemu i celów projektu- uzasadnienie biznesowe w procesie budowlanym.
3. Cykl życia projektu wg PRINCE2 - fazy projektu - etapy techniczne i etapy zarządcze a harmonogram budowy.
-Konflikt interesów w realizacji projektu – studia przypadków – Inwestor – Wykonawca – Nadzór inwestorski
-Zasady i metodyka współdziałania w ramach kontraktu inwestycyjnego od momentu składania oferty, przygotowywania koncepcji i realizację do momentu odbioru inwestycji,
-Test: „Twoja sylwetka zawodowa”
-Wymagania szczegółowe dotyczące przygotowania inwestycji budowlanej z wykorzystaniem PRINCE 2.
-Najpoważniejsze nieprawidłowości i błędy popełnione w odczytaniu warunków kontraktu i ich skutki.
-Zarys ogólny przyczyn i możliwości wprowadzenia zmian,
-Przykłady zmian – ćwiczenie.
-Najważniejszy jest czas, czyli jak aktualizować harmonogram.
-Zespół Zarządzania Projektem - budowa zespołu zarządzania projektem - procedura
-Rola i zadania kierownika projektu – porównanie standardów PRINCE 2 i FIDIC
-Pozycja kierownika projektu ( Kierownika budowy) w PRINCE2 i Prawie Budowlanym – pola ewentualnych konfliktów
-Organizacja Projektu – Karta Projektu, – co oprócz wymogów PRINCE2 musi zawierać Karta Projektu dla inwestycji budowlanej?
-Inicjowanie Projektu
-Metodyka monitorowania, raportowania – wymagania Zamawiającego a procedury unijne
-Ćwiczenie: Karta Projektu
4. Zarządzanie ryzykiem projektowym i zmianami w projekcie
-Definicja i wartościowanie ryzyka specyficznego budowy.
-Prawo zamówień publicznych – obszary szczególnej „wrażliwości”
-Akty wykonawcze i wytyczne, – czyli „diabeł tkwi w szczegółach” - przykłady
- Planowanie ryzyka
-Test: „Twoja skłonność do ryzyka’
5. Dokument Inicjujący Projekt – DIP – ćwiczenie – podział na grupy ćwiczeniowe i omówienie zasad pracy nad ćwiczeniem.
-Kontynuowanie ćwiczenia DIP – wyjaśnienia trenera w trakcie ćwiczenia – dotyczące:
-Błędów, porażek – ich przyczyn i skutków na tle zasad i technik skutecznego wyznaczania zadań.
-Typowe błędy w praktyce prowadzenia inwestycji budowlanych w poszczególnych fazach;
-Faza realizacji – problematyka zmian w kontrakcie
-Metodyka diagnozowania i naprawy błędów
-Konflikty w procesie realizacji kontraktu i metodyka ich rozwiązywania
Kontynuowanie ćwiczenia – problematyka zmian w Kontrakcie
-Procedura zmian w fazie realizacji projektu
-Wykorzystanie nowych unormowań prawa zamówień publicznych w tym zakresie oraz standardu PRINCE2.
-Tworzenie budżetu zadania, bieżący nadzór nad tempem realizacji inwestycji,
-Rozwiązywanie realnych problemów w trakcie realizacji inwestycji
-Roszczenia do Zamawiającego – procedura i forma zgłaszania i szacowania roszczeń.
-Test: Podatność na działania manipulacyjne
-Prezentacja wyników ćwiczenia przez uczestników szkolenia – wnioski praktyczne.
-Najczęstsze błędy popełniane w fazie przygotowania i realizacji kontraktu budowlanego.
6. Wprowadzenie – krótka historia i cel procedur FIDIC – narodziny FIDIC i jego ewolucja
-Rodzaje kontraktów realizowanych według FIDIC,
-Książki FIDIC – Czerwona, Żółta, Srebrna i Biała – różnice, zalety i wady oraz ich zastosowanie przy realizacji projektów współfinansowanych z funduszy europejskich.
-Warunki Ogólne FIDIC - 20 Klauzul - od definicji do rozstrzygania sporów
-Omówienie i dokładna analiza poszczególnych Klauzul.
„Czerwona książka”- studia przypadków
„Żółta książka” – przykład pilotażu „zaprojektuj i wybuduj”
„Srebrna książka”- czyli kiedy najważniejszy jest czas – przykład stadion Wrocław
-Ćwiczenie w rozpoznawaniu klauzul
7. Warunki szczególne FIDIC
-Podmioty kontraktu; pozycja w kontrakcie
-Prawa i obowiązki Zamawiającego oraz Wykonawcy – stosowane modele rozwiązań ( wady i zalety,
-Konflikt interesów) w realizacji projektu – studia przypadków
-Pozycja Zamawiającego w odniesieniu do Inżyniera Kontraktu
-Zasady i metodyka współdziałania zamawiającego, Wykonawcy i Inżyniera w ramach kontraktu
8. Błędy, porażki – przyczyny i skutki
-Typowe błędy w praktyce stosowania FIDIC w poszczególnych fazach;
-Faza przygotowania projektu, Faza realizacji, i Faza rozliczania
-Metodyka diagnozowania i naprawy błędów
-Konflikty w procesie realizacji kontraktu i metodyka ich rozwiązywania
9. Zmiany w kontrakcie FIDIC a prawo zamówień publicznych – stan prawny 2017
Końcowy test utrwalający wiedzę
Podsumowanie szkolenia.
Sesja informacji zwrotnej.
Motto na zakończenie: Pamiętaj, PRINCE2 i FIDIC to tylko narzędzia. Celem jest zawsze zrealizowanie budowy na umówiony czas, w obowiązującym standardzie, jakości i za godziwe wynagrodzenie.
Certyfikaty
Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Prowadzący
Trener
adw. Magdalena Mitas
Specjalizacja trenerska:
Trener - praktyk. Specjalizuje się w prawie budowlanym, energetycznym, infrastrukturalnym, jak również zamówień publicznych i ochrony środowiska. Ekspert Business Center Club ds. energii środowiska. Współpracownik Katedry Publicznego Prawa Gospodarczego na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Wyróżniona w dziedzinie prawa energetyki i infrastruktury przez międzynarodowe wydawnictwo IFLR1000 w rankingu prawniczym Energy & Infrastructure Review CEE. Laureatka konkursu Dziennika Gazeta Prawna i Wydawnictwa LexisNexis „Rising Stars 2014”. Stypendystka Programu Wymiany Międzynarodowej Izby Adwokackiej w Paryżu w sekcji prawa energetycznego. Od 2008 r. prowadzi warsztaty szkoleniowe dla największych polskich oraz międzynarodowych przedsiębiorstw. Autorka kilkunastu opinii prawnych do projektów ustaw z zakresu prawa budowlanego, prawa energetycznego i ochrony środowiska, oraz artykułów naukowych.
Harmonogram
Na kilka dni przed terminem wydarzenia skontaktujemy się z Państwem aby zapytać o Państwa oczekiwania, dotychczasowe doświadczenia i umiejętności, co pozwoli nam na częściowe dopasowanie programu szkolenia do Państwa potrzeb.
Harmonogram zajęć
szkolenie trwa 2 dni (16h)
zajęcia odbywają się w godzinach 10.00-18.00 pierwszego dnia oraz 09.00- 17.00 drugiego dnia
ze względu na warsztatową formę szkolenia maksymalna liczba uczestników to 15 osób
w programie szkolenia przewidziane są 2 przerwy kawowe oraz 2-daniowy obiad
Dzień I
Godz.10:00 -rozpoczęcie szkolenia
Godz.12:00 -przerwa kawowa
Godz.14.00 -przerwa obiadowa
Godz.16.00 -przerwa kawowa
Godz.18:00 -zakończenie szkolenia
Dzień II
Godz.09:00 -rozpoczęcie szkolenia
Godz.11:00 -przerwa kawowa
Godz.13.00 – przerwa obiadowa
Godz.15.00 -przerwa kawowa
Godz.17:00 -zakończenie szkolenia
Informacje organizacyjne
Inwestycja:
1250.00zł netto (+23% VAT)
Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.
-cena zawiera:
-uczestnictwo w szkoleniu,
-materiały dydaktyczne [autorski podręcznik Uczestnika szkolenia, materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych]
-materiały piśmiennicze [notatnik, długopis]
-dyplom potwierdzający ukończenie szkolenia
-konsultacje poszkoleniowe
-każdy z Uczestników otrzyma indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
-oraz serwisy kawowe i obiadowe (nie obejmuje noclegu).
Cena szkolenia wraz z zakwaterowaniem:
Cena szkolenia dla 1 osoby wraz zakwaterowaniem na 1 dobę w pokoju 1-osobowym ze śniadaniem i kolacją: 1610 zł netto (+23% Vat)
Zgłoszenie:
Aby zgłosić chęć uczestnictwa w szkoleniu prowadzonym przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER należy uzupełnić formularz zgłoszenia online lub wydrukować kartę zgłoszenia, a następnie po jej uzupełnieniu odesłać faksem (61 6 247 936) lub mailem (info@szkolenia-semper.pl).
Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.
Kontakt:
Zachęcamy do kontaktu telefonicznego i mailowego.
Chętnie odpowiemy na wszelkie pytania:
Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
SZKOLENIA | KONFERENCJE | DORADZTWO
ul. Libelta 1a/2
61-706 Poznań
Godziny pracy biura: Pn-Pt 08.00 - 18.00
Departament szkoleń otwartych:
tel. 508 393 926
tel. 577 177 547
tel. 733 544 190
tel. 570 590 060
tel. (61) 3070303
tel. (61) 8102194
tel. (61) 4152036
tel. (61) 4152810
tel. (61) 4152820
fax. (61) 6 247 936
fax. (61) 2 786 300
info@szkolenia-semper.pl
www.szkolenia-semper.pl
Najważniejsze powody, dla których warto wybrać organizowane przez nas szkolenie:
1. Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER jest jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce.
2. Naszym celem jest zapewnienie Państwu elastycznych rozwiązań doradczych i dostosowanych szkoleń w celu osiągnięcia rzeczywistych rezultatów i efektów w pracy zawodowej.
3. Gwarantujemy zajęcia prowadzone przez najlepszych w kraju specjalistów.
4. Liczne referencje i opinie potwierdzają wysoką jakość naszych usług: referencje
POLITYKA RABATOWA
Przy zgłoszeniu 2 -4 uczestników nasza polityka rabatowa przewiduje 10% zniżkę.
Przy zgłoszeniu 5 lub więcej uczestników nasza polityka rabatowa przewiduje 15% zniżkę.
Uwagi:
Powyższy program rozwojowy jest również dostępny w formie zamkniętej, wyłącznie dla pracowników Państwa firmy. W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia. Aby uzyskać więcej informacji dotyczących zamkniętej formuły szkoleń prosimy o kontakt: info@szkolenia-semper.pl lub zachęcamy do skorzystania z formularza zapytania ofertowego.
Informacje podstawowe

- Organizator: Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
- Rodzaj szkolenia: Otwarte
Cena: 1250 zł Netto
Dane kontaktowe
Osoba kontaktowa: Magdalena Wolniewicz-Kesaria