MySzkolimy.pl

Znajdź szkolenie dla siebie!

Zarządzanie kosztami i rentownością – case study

Cel szkolenia

Zarządzanie kosztami i rentownością – case study

Program

UWAGA

• warsztaty komputerowe oparte są na jednym kompleksowym studium przypadku (jest to przykład firmy średniej wielkości z kilkudziesięcioma ośrodkami odpowiedzialności, produkującej wiele wyrobów i świadczącej usługi, prowadzącej sprzedaż w różnych regionach i kanałach dystrybucji, mającej wiele grup klientów itp.)

• podczas zajęć uczestnicy pracują samodzielnie ale pod kontrolą prowadzącego w specjalnie stworzonym modelu budżetowania i kontroli oraz planowania finansowego działającym w arkuszu kalkulacyjnym EXCEL

• celem warsztatów komputerowych nie jest jednak nauka programu EXCEL – program ten jest tylko narzędziem dla poznania praktycznych aspektów budżetowania i kontroli oraz planowania finansowego na praktycznym przykładzie

• szczególną cechą pracy podczas warsztatów komputerowych jest praktyczne – kompleksowe ujęcie wszystkich analizowanych zagadnień

• warsztaty komputerowe stanowią najbardziej zaawansowaną część całego programu szkoleniowego


PLAN


1. Budżetowanie kosztów, przychodów i wyników – wprowadzenie (1 godzina):

a) cele i zadania budżetowania kosztów, przychodów i wyników; powiązanie procesu budżetowania ze strategią i długookresowymi celami przedsiębiorstwa,

b) wpływ stosowanego w przedsiębiorstwie rachunku kosztów na proces budżetowania.


2. Planowanie w podmiotach wewnętrznych przedsiębiorstwa (1 godzina):

a) charakterystyka procesów zachodzących w przedsiębiorstwie – wpływ organizacji i technologii produkcji na budżetowanie kosztów,

b) planowanie sprzedaży w przekroju regionów sprzedaży, klientów i produktów,

c) planowanie produkcji w podmiotach wewnętrznych przedsiębiorstwa, planowanie zapasów wyrobów gotowych i produkcji w toku.


3. Budżetowanie kosztów w podmiotach kosztowych (3 godziny):

a) projektowanie budżetów kosztów,

b) opracowywanie budżetów kosztów materiałów bezpośrednich, płac bezpośrednich oraz prostych kosztów pośrednich w podmiotach działalności podstawowej, pomocniczej i pozostałych,

c) rozliczanie budżetowanych kosztów działalności pomocniczej i tworzenie całkowitych budżetów kosztów wszystkich podmiotów,

d) wyodrębnianie kosztów stałych i zmiennych, wyprowadzanie współczynników zmienności kosztów,

e) wyznaczanie normalnego poziomu zdolności produkcyjnych i wyodrębnianie kosztów wydziałowych stałych nie stanowiących kosztu wytworzenia,

f) analiza planowanego wykorzystania zdolności produkcyjnych.


4. Tworzenie normatywnego kosztu produktu (1 godzina):

a) powiązanie wyceny produktu ze stosowaną w przedsiębiorstwie technologią i organizacją procesów produkcyjnych,

b) powiązanie normatywnego kosztu produktu z budżetami kosztów dla miejsc powstawania kosztów w ramach działalności podstawowej.


5. Sporządzanie budżetów zbiorczych w różnych przekrojach (1 godzina):

a) hierarchiczna struktura budżetowania w podmiotach wewnętrznych,

b) powiązanie budżetów zbiorczych z budżetami centrów kosztowych i wyceną produktu,

c) budżety kosztów według pionów, budżet kosztów wytworzenia, budżet kosztów nie stanowiących kosztu wytworzenia.


6. Budowa planowanego wyniku finansowego przedsiębiorstwa (1 godzina):

a) rachunek kosztów i wyników dla regionów sprzedaży, klientów i produktów,

b) wykorzystanie wieloblokowych i wielosegmentowych systemów rachunku kosztów w zarządzaniu,

c) analiza rentowności regionów sprzedaży,

d) analiza rentowności klientów i grup klientów,

e) analiza rentowności produktów i grup produktów,

f) analiza wyniku finansowego w rachunku kosztów pełnych i zmiennych.


7. Konstruowanie raportów kontrolno-wynikowych dla ośrodków odpowiedzialności za koszty i zyski (2 godziny):

a) analiza rzeczywistego wykorzystania zdolności produkcyjnych,

b) raporty kontrolno-wynikowe dla ośrodków odpowiedzialnych za koszty i zyski.


8. Kontrola i ocena wykonania budżetów (2 godziny):

a) rachunek odchyleń na poziomie ośrodków odpowiedzialności za koszty w ramach działalności podstawowej, pomocniczej oraz administracji (analiza odchyleń materiałów bezpośrednich, płac bezpośrednich, kosztów pośrednich prostych i złożonych),

b) raporty z wykonania budżetów ośrodków odpowiedzialnych za zyski (analiza odchyleń przychodów, kosztów zmiennych i stałych oraz marż brutto),

c) monitorowanie rentowności przedsiębiorstwa jako całości (analiza odchyleń na sprzedaży, odchyleń kosztów i uzgadnianie planowanego i rzeczywistego wyniku finansowego).

Prowadzący

prof. dr hab. Tomasz Wnuk-Pel – Adiunkt w Katedrze Rachunkowości Uniwersytetu Łódzkiego, partner w TG RaFiB Sp. z o.o., spółce consultingowej od 14 lat specjalizującej się w projektowaniu i wdrażaniu nowoczesnych systemów rachunkowości zarządczej i controllingu. Wykładowca programów prowadzonych pod auspicjami Chartered Institute of Management Accounting (UK) i Certified Institute of Marketing (UK). Autor zamkniętych, często wieloetapowych szkoleń z zakresu nowoczesnych metod rachunku kosztów i rachunkowości zarządczej m.in. dla: PKO BP S.A., TVP S.A., TP S.A., Coca-Cola Beverages Sp. z o.o., ORACLE S.A., TUIR WARTA S.A.

Informacje organizacyjne

Koszt uczestnictwa jednej osoby: 1290 zł + 23% VAT

Prosimy o dokonanie płatności po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia.

Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, autorskie materiały szkoleniowe, laptop w trakcie trwania zajęć, przerwy kawowe, obiad, certyfikat

Zajęcia odbywają się:

Dzień I 11.00 – 16.30

Dzień II 9.00 – 15.00

Miejsce zajęć: centrum w/w miast

Informacje:

Norbert Saks, Joanna Domaszewska

tel. (022) 208 28 28/26, fax (022) 211 20 90

norbert.saks@akademiamddp.pl; joanna.domaszewska@akademiamddp.pl

Informacje podstawowe

Cena: 1290 zł Netto

Skontaktuj się z Organizatorem

Dane kontaktowe