MySzkolimy.pl

Znajdź szkolenie dla siebie!

ZARZĄDZANIE DZIAŁEM TESTÓW

Skuteczne zarządzanie zespołem ludzi rozpoczyna się w momencie budowania tego zespołu, definiowania jego misji i celów oraz określania zakresu odpowiedzialności. Od kierownika zespołu wymaga się nie tylko kompetencji merytorycznych, związanych z zadaniami, do których zespół jest dedykowany, ale również umiejętności zarządzania ryzykiem, rozstrzygania konfliktów, wyznaczania celów, kierunków rozwoju, definiowania zadań oraz wielu innych. Praca testera jest trudna, często niedoceniana i niewdzięczna. Zdarza się, że zespół testerów próbuje się obarczać odpowiedzialnością za jakość wytwarzanego produktu. W wielu organizacjach jeszcze ciągle wynagrodzenie doświadczonych testerów plasuje się na poziomie wynagrodzenia młodszego programisty. To wszystko sprawia, że zarządzanie działem testów jest wyzwaniem.Wychodząc naprzeciw temu wyzwaniu zapraszamy na dwudniowe szkolenie, podczas którego przekazywana wiedza teoretyczna jest wzbogacana wieloma ćwiczeniami i eksperymentami z zakresu zarządzania działem testów. Aktywna współpraca uczestników szkolenia owocuje również wzajemną wymianą doświadczeń z ekspertami borykającymi się z podobnymi problemami.

Szkolenie prowadzone jest metodami aktywizującymi – przez dwa dni uczestnicy realizują różnorodne ćwiczenia, których celem jest poznanie i zrozumienie najważniejszych zagadnień zarządzania działem testów. Trener pełni głównie rolę moderatora – równie ważna jak wykład jest wzajemna wymiana doświadczeń i przemyśleń, a wspólna realizacja ćwiczeń sprzyja nawiązywaniu kontaktów i dzieleniu się wiedzą po zakończeniu szkolenia.

Cel szkolenia

– Zbudować zespół testerów od podstaw – zatrudnić właściwe osoby, zdefiniować cele

i zakres działań zespołu, rozpoznać styl pracy swoich pracowników, aby odpowiednio rozdysponować pomiędzy nich zadania.

– Zaplanować prace zespołu – zdefiniować zadania, określić priorytety, wesprzeć pracę swojego zespołu narzędziami.

– Wybrać i uzasadnić wybór dokumentów, które muszą powstać w konkretnej realizacji procesu testowego.

– Zweryfikować jakość produktów wytwarzanych w procesie testowania przez podległych pracowników (plany, raporty).

– Zorganizować pracę zespołu w sposób, który sprzyja jego wydajnemu i efektywnemu działaniu.

– Opracować i wdrożyć podstawowe pomiary w procesie testowania oprogramowania.

– Zmotywować testerów do efektywnego działania.

– Opracować ścieżkę kariery testerów w swoim zespole.

Grupa docelowa

Szkolenie jest przeznaczone dla:

– rozpoczynających pracę w charakterze kierownika działu testów ( bez względu na jego umiejscowienie

w strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa),

– kierowników działów testów,

– doświadczonych menadżerów, którzy debiutują w charakterze kierowników działów testów,

– testerów i innych osób planujących rozwój kariery zawodowej w kierunku zarządzania działem testów

Program

DZIEŃ I

DZIAŁ TESTÓW. ORGANIZACJA TESTOWANIA

  • Niezależność testowania 
  • Umiejscowienie działu testów w organizacji 
  • Dokumentacja projektowa 
  • Dokumentacja testowa 

JAKOŚĆ OPROGRAMOWANIA

  • Testowanie a jakość 
  • Model jakości ISO 9126 
  • Miara McCalla jakości systemu 
  • Miary i metryki w testowaniu 

PROCES TESTOWY I JEGO UDOSKONALANIE

  • Po co nam proces testowy? 
  • Proces testowy w różnych normach 
  • Proces testowy a modele wytwarzania oprogramowania 
  • Udoskonalanie procesu testowego na przykładzie TPI Next i CTP 

ZARZĄDZANIE PROCESEM TESTOWANIA

  • Planowanie testowania 
  • Szacowanie wysiłku testowego 
  • Zarządzanie zmianą 
  • Monitorowanie i raportowanie 
  • Ryzyko a testowanie 
  • Koszt jakości oprogramowania 

DZIEŃ II

ZARZĄDZANIE INCYDENTAMI

  • Po co zarządzanie incydentami 
  • Treść zgłoszenia incydentu 
  • Cykl życia incydentu 
  • Metryki związane z incydentami 

NARZĘDZIA I AUTOMATYZACJA

  • Klasyfikacja narzędzi testowych 
  • Skuteczne zastosowanie narzędzi testowych
  • Wdrożenie narzędzi testowych w organizacji 

UMIEJĘTNOŚCI I BUDOWANIE ZESPOŁU

  • Kogo potrzebujemy i o jakich kwalifikacjach? 
  • Dynamika zespołu testowego 
  • Motywacja

Prowadzący

 HANNA KASPRZYK

Specjalista w zarządzaniu projektami i inżynierią oprogramowania. Ukończyła Szkołę Trenerów Wszechnicy Uniwersytetu Jagiellońskiego w 2009 roku (czwarty poziom kompetencji trenerskich według Europejskich Ram Kwalifikacji) Absolwentka Wydziału Matematyki, Informatyki i Mechaniki Uniwersytetu Warszawskiego. Posiada ponad 30 lat doświadczenia praktycznego. Zdobyła certyfikaty: PRINCE2® Practitioner, PMP- PMBoK®Guide, IPMA Level D, ISTQB Certified Tester Foundation Level (CTFL), Test Analyst ISTQB Advanced Level, Technical Test Analyst ISTQB Advanced Level, Test Manager ISTQB Advanced Level, REQB Certifies Professional for Requirements Engineering, Foundation Level, dyplomowany Trener SPMP w Zarządzaniu Projektami, Akredytowanym Trenerem Kursu „ISTQB Certyfikowany Tester – Poziom Podstawowy” oraz „ISTQB Certyfikowany Tester – Poziom Zaawansowany``.

Informacje organizacyjne

 W ramach szkoleń otwartych gwarantujemy:

– Trenera eksperta w temacie szkolenia.

– Wsparcie poszkoleniowe Trenera.

– Certyfikaty ukończenia szkolenia.

– Kompleksowe materiały szkoleniowe.

– Serwis kawowy.

– Lunch każdego dnia.

– Pomoc w rezerwacji miejsc noclegowych.

– Grupy dające gwarancję przećwiczenia wszelkich elementów szkolenia oraz warunki sprzyjające łatwej wymianie informacji, konsultacji i integracji

Informacje podstawowe

Cena: 1800 zł Netto

Skontaktuj się z Organizatorem

Dane kontaktowe

Osoba kontaktowa: Joanna Wrześniowska