MySzkolimy.pl

Znajdź szkolenie dla siebie!

Windykacja w biznesie

Interaktywny warsztat, w którym Uczestnicy zdobywają niezbędną wiedzę oraz umiejętności. Praktyczna część odnosi się do bogatego doświadczenia trenera i materiału wniesionego przez grupę. Wśród wielu form aktywności, będą wykorzystywane: mini wykład, ćwiczenia indywidualne i zespołowe, analiza przypadków i symulacje, dyskusja.

Cel szkolenia

Nabycie wiedzy i umiejętności umożliwiających skuteczne ściąganie należności od dłużników, a w szczególności wskazanie rozwiązań zapobiegających powstawaniu przeterminowanych należności od kontrahentów. Zapoznanie z zagadnieniami związanymi z windykacją należności występującymi w całym procesie biznesowym: od momentu negocjacji z kontrahentem lub braku zapłaty ze strony kontrahenta do skutecznej windykacji trudnych należności. Przedstawienie sposobów oceny kontrahenta i możliwości skutecznego zabezpieczenia transakcji. Poznanie zasad przygotowania sprawy do skierowania jej na drogę postępowania sądowego oraz zapoznanie się z rodzajami postępowań sądowych występujących w prawie polskim. Przedstawienie zasad prowadzenia postępowania restrukturyzacyjnego i upadłościowego.


Uczestnicy dowiedzą się:

• jak rozpoznać zagrożenia związane z zawieraniem kontraktów handlowych?

• jaki wybrać najkorzystniejszy sposób zabezpieczenia należności?

• jakie są podstawowe zasady radzenia sobie w negocjacjach z trudnymi dłużnikami?

• jak sporządzać wezwania do zapłaty?

• jakie przygotować dokumenty do skierowania sprawy na drogę postępowania sądowego oraz jaki wybrać właściwy tryb prowadzenia takiego postępowania?

• jak określić zasady tworzenia skutecznych struktur windykacyjnych w firmie?

• jak przygotować dokumenty do zgłoszenia wierzytelności w postępowaniu restrukturyzacyjnym i upadłościowym?

Grupa docelowa

Pracownicy działów windykacji i księgowości, kontrolerzy finansowi, menedżerowie pozostałych działów, zajmujący w przedsiębiorstwach stanowiska kierownicze niezwiązane z windykacją należności a także osobom prowadzącym własną działalność gospodarczą.

Program

1. Rodzaje działalności gospodarczej, z którymi mamy najczęściej do czynienia:

• działalność gospodarcza,

• spółka cywilna

• spółki prawa handlowego:

– spółka jawna,

– spółka partnerska,

– spółka komandytowa,

– spółka komandytowo – akcyjna,

– spółka z ograniczoną odpowiedzialnością,

– spółka akcyjna.


2. Zabezpieczenie należności:

• przewłaszczenie na zabezpieczenie,

• zastaw rejestrowy,

• gwarancja bankowa,

• akredytywa,

• hipoteka,

• weksel in blanco,

• zaliczka,

• przelew wierzytelności,

• poręczenie cywilne,

• zastrzeżenie własności,

• dobrowolne poddanie się egzekucji.


3. Kim jest nasz dłużnik? – klasyfikacja dłużników:

• biedacy,

• fraudzi,

• gracze,

• techniki stosowane przez dłużników w celu opóźnienia faktycznej zapłaty:

– twierdzenie, że dokonali przelewu,

– zbieranie środków na zobowiązania wobec instytucji państwowych i inne ważne wydatki,

– zastrzeżenia wobec dostawy,

– nawał obowiązków

– wypadek losowy.


4. Podstawowe zasady ostrożności przy zawieraniu umów:

• dane, które należy otrzymać od przyszłego kontrahenta:

– od spółek prawa handlowego,

– od osób prowadzących działalność gospodarczą i osób fizycznych,

• spisanie umowy,

• istotne elementy umowy.


5. Windykacja telefoniczna:

• postępowanie w przypadku dużych kwot,

• postępowanie w przypadku mniejszych kwot,

• elementy występujące w rozmowie telefonicznej z kontrahentem:

– nawiązanie rozmowy,

– powody braku zapłaty,

– wyłapywanie sprzeczności w oświadczeniach kontrahenta,

– negocjacje z dłużnikiem,

– znalezienie wyjścia z sytuacji – kto ma je zaproponować?

– notatka z rozmowy telefonicznej,

• osoba rozmówcy – z kim rozmawiamy?

• konsekwencja w działaniach windykacyjnych,

• klasyfikacja należności w zależności od okresu po terminie płatności.


6. Wezwania do zapłaty:

• upomnienie,

• wezwanie do zapłaty,

• wezwanie przedprocesowe.


7. Spotkania bezpośrednie:

• przygotowanie do spotkania bezpośredniego

• jakie powinny być efekty spotkania bezpośredniego


8. Przedawnienie roszczeń:

• okres przedawnienia roszczeń,

• przerwanie biegu przedawnienia i jego skutki w zakresie dochodzenia roszczeń,

• jakość dokumentów a skuteczne przerwanie biegu przedawnienia,

• wpływ przedawnienia roszczeń na możliwość przekazania sprawy na drogę, postępowania sądowego.


9. Postępowanie sądowe:

• dokumenty, które należy przekazać do sądu,

• trzy podstawowe rodzaje postępowań sądowych:

– postępowanie zwykłe,

– postępowanie upominawcze,

– postępowanie nakazowe,

• inne tryby postępowań sądowych:

– postępowanie uproszczone,

– elektroniczne postępowanie upominawcze (EPU),

– zawezwanie do próby ugodowej,

– sąd polubowny.


10. Postępowanie restrukturyzacyjne i upadłościowe:

• przesłanki do ogłoszenia postępowania restrukturyzacyjnego i postępowania

• upadłościowego przez sąd

• możliwość zmiany postępowania restrukturyzacyjnego na postępowanie upadłościowe oraz postępowania upadłościowego na postępowanie restrukturyzacyjne,

• zabezpieczenie majątku dłużnika,

• osoby zarządzające postępowaniem restrukturyzacyjnym i upadłościowym,

• rada wierzycieli,

• wpływ ogłoszenia postępowania restrukturyzacyjnego lub upadłości na płynność finansową przedsiębiorstwa

• postępowanie restrukturyzacyjne:

– rodzaje postępowania restrukturyzacyjnego,

– propozycje układowe,

– zgromadzenie wierzycieli,

– warunki przyjęcia układu i skutki przyjęcia układu,

– przesłanki do odmowy zatwierdzenia układu przez sąd,

– sankcje cywilne i karne wobec dłużnika,

• postępowanie upadłościowe:

– kategorie należności,

– kolejność zaspokojenia roszczeń,

– zakończenie postępowania upadłościowego,

– sankcje prawne wobec upadłego: cywilne i karne.


11. Podsumowanie:

• ryzyko związane z zaciąganiem zobowiązań finansowych,

• ryzyko związane z oceną kontrahenta,

• siła ekonomiczna kontrahentów i ich wpływ na zawierane umów,

• ocena naszej sytuacji i sytuacji kontrahenta jako czynnik minimalizacji ryzyka przy zawieraniu umów.

Informacje organizacyjne

Koszt uczestnictwa:

– jednej osoby 1190 zł + 23% VAT

– dwóch i więcej osób 1090 zł/os +23% VAT.


Prosimy o dokonanie płatności po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia, podając w tytule przelewu kod szkolenia.


Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia.


Godziny zajęć: 9:30 – 16:30 (2 dni, 14 godzin).


Miejsce zajęć: Warszawa – własna sala szkoleniowa Akademii Biznesu MDDP lub centrum biznesowe w hotelu w/w miast.


Informacje:

Milena Bryszewska, Anna Niedziółka

tel. 22 208 28 36, 22 208 28 45, fax 022 211 20 90

milena.bryszewska@akademiamddp.pl; anna.niedziolka@akademiamddp.pl


Szkolenie zamknięte:

Jeśli są Państwo zainteresowani realizacją powyższego szkolenia w formule zamkniętej, prosimy o kontakt telefoniczny 22 208 23 70 lub mailowy ekspert@akademiamddp.pl

Informacje podstawowe

Cena: 1190 zł Netto

Skontaktuj się z Organizatorem

Dane kontaktowe