MySzkolimy.pl

Znajdź szkolenie dla siebie!

SZKOLENIE WYJAZDOWE Menedżer jako skuteczny lider zespołu

Korzyści dla uczestnika

Po szkoleniu Uczestnik:

• pozna 25 najważniejszych zasad menedżerskich,

• świadomie rozwinie własny styl liderski,

• pozna innowacyjne i skuteczne metody budowania zespołu,

• rozwinie umiejętności komunikowania się i dopasuje styl porozumienia się i przewodzenia do danej sytuacji i rozmówcy

• pozna konstruktywne sposoby przezwyciężania sytuacji trudnych i konfliktowych

• przećwiczy narzędzia niezbędne do budowania motywacji, automotywacji, zarządzania celami, stresem oraz własnymi emocjami,

• nabędzie umiejętności przekazywania informacji zwrotnych w sposób motywujący – konstruktywny feedback,

• pozna i przećwiczy zasady komunikacji asertywnej i będzie potrafił skutecznie radzić sobie z krytyką i odmową,

• zwiększy poczucie odpowiedzialności u podwładnych i będzie wiedział, co zrobić, by zespół był zaangażowany i chętniej podejmował wyzwania,

• pozna skuteczne sposoby automotywacji oraz metody podnoszenia własnej efektywności w działaniu.

Metodyka szkolenia

Ćwiczenia indywidualne i zespołowe, narzędzia rozwoju zarządzania, kwestionariusze psychologiczne, studium przypadku, dyskusje moderowane, projekcja fragmentów filmu. Warsztaty mają charakter interaktywny, są to przede wszystkim ćwiczenia praktyczne, analiza typowych i specyficznych sytuacji zaczerpniętych z doświadczeń Uczestników. W pracy z grupą obowiązuje zasada: „Nie mówmy o tym – zróbmy to”. Metody, które dają możliwość opanowania nowych umiejętności, zachowań, nawyków w łatwy i skuteczny sposób, w atmosferze akceptacji, wyzwalającej ciekawość i poczucie komfortu.

Cel szkolenia

Doskonalenie się w pełnieniu roli lidera w zespole – na różnych szczeblach kierowania i zarządzania. Podczas zajęć Uczestnicy skonfrontują własne doświadczenia z najnowszą wiedzą i trendami w obszarze zarządzania i osiągania porozumienia z podległym zespołem. Menedżerowie rozwiną umiejętności wyrażania swoich myśli, sztuki i zasad prowadzenia rozmów z podwładnymi. Nabędą umiejętności analizowania mowy ciała i jej znaczenia w kontaktach z innymi pracownikami. Poznają różne style komunikacji oraz nauczą się odpowiednio współpracować z każdym z nich. Istotnym celem szkolenia będzie również rozwijanie i doskonalenie umiejętności, predyspozycji oraz inteligencji emocjonalnej menedżerów w osiąganiu przez nich sukcesów oraz sukcesów i rozwoju podległych pracowników w realizowanych zadaniach i celach firmy. Uczestnicy rozwiną umiejętności motywowania siebie i innych do osiągania najlepszych rezultatów, nieustannej poprawy jakości pracy, wzmocnią umiejętności postawy asertywnej oraz nauczą się odpowiedniego zastosowania technik perswazyjnych w kontakcie z innymi.

Grupa docelowa

Dyrektorzy, kierownicy i menedżerowie wyższego i średniego szczebla zarządzania, którzy chcą podnieść swoją efektywność menedżerską.

Program

1. Elastyczny menedżer – czyli jak skutecznie zarządzać różnymi typami osobowości pracowników?:

• Rodzaje stylów komunikacji, postawy: bierna, uległa, manipulacyjna i asertywna oraz ich znaczenie dla jakości relacji, wyników i budowania siły zespołu

• Dlaczego ludzie zachowują się: biernie, asertywnie i manipulacyjnie

• Skutki i konsekwencje 3 postaw w relacjach i budowania zespołu przez menedżera oraz w otwartości na zmiany i nowe wyzwania w Firmie i dla zespołu

• Typologia PEKA – różne typy osobowości pracowników


2. Asertywność i jej znaczenie w pracy menedżera oraz w relacjach pracownik-menedżer:

• Asertywna odmowa – czyli jak umieć mówić „nie”

• Zdania pro asertywne i nieasertywne „muszę”, „powinienem”, „nie wolno mi”, „pod warunkiem” „samokaranie” oraz ich wpływ na samoocenę pracownika i przełożonego

• Jak budować własną asertywność? – Zasady, techniki i punkty odniesienia

• Zasada dostrojenia i prowadzenia oraz najważniejsze elementy mowy ciała:

– proksemika (dystans fizyczny)

– kontakt wzrokowy – dlaczego jest tak ważny, jak go interpretować

– gesty i postawy – dłonie, kciuki, ramiona, dotykanie twarzy, gesty nóg i ich odbiór prze rozmówcę

– wygląd zewnętrzny – a budowanie wiarygodności, szacunku i zasady dobrej autoprezentacji menedżera w relacjach z pracownikami

– tonacja głosu i jego wpływ na jakość i odbiór rozmowy przez pracownika: w wykonywanych obowiązkach i podczas oceny zadań i obowiązków przez menedżerów.


3. Motywowanie podstawowym narzędziem pracy menedżera. Coaching czy czołging:

• Sprawdzone metody motywacji pozafinansowej: atmosfera pracy, przynależność do elity, delegowanie zadań, zarządzanie przez cele, zarządzanie przez wyjątki, zarządzanie przez odpowiedzialność, motywowanie przez przykład

• Sposoby motywowania pracowników

• Coaching menedżerski jako sposób na zmotywowanie zespołu.

• Główne motywatory w pracy i demotywatory w osiąganiu zamierzonych celów pracowników

• Zarządzanie i motywacja dostosowana do typu osobowości poszczególnych pracowników


4. Techniki perswazji a efektywne wprowadzanie zmian – nie manipulacja a wywieranie wpływu:

• Czynniki wpływające na zmiany

• Typowe reakcje na zmiany

• Dlaczego warto? – Jakie korzyści wynikają ze zmian?

• Przyczyny niepowodzeń we wprowadzaniu zmian 1 h

• Techniki wywierania wpływu wg. Cialdiniego


5. Prowadzenie rozmów z pracownikami – konstruktywne przekazywanie informacji zwrotnych:

• Zasady udzielania informacji zwrotnych

• Sposoby radzenia sobie z obiekcjami pracowników

• Obieg informacji a jakość i relacje z pracownikami oraz ich wpływ na wykonywane zadania

• Bariery, problemy, niejasności, nieporozumienia, nieprawidłowy obieg informacji, brak wsparcia, niejasność procedur, nieczytelność zadań, itp. – analiza głównych czynników i sposobów ich przezwyciężania?


6. Ocenianie pracowników – coachingowe metody:

• Prowadzenie rozmów oceniających /kryteria oceny/

• Omawianie bieżących osiągnięć i stopnia realizacji założonych celów przez pracowników.

• Wspólne wyznaczanie celów, planów na przyszłość

• Zasada „SMART” w wyznaczaniu celów i zasada „GROW” – jej praktyczne zastosowanie w zarządzaniu zespołem, pracownikami i efektywności pracy własnej

• Typowe błędy popełniane w trakcie oceny pracy przez menedżera

• Coaching w procesie budowania relacji z pracownikiem podczas oceny zadań i wykonanych obowiązków- podstawowe zasady i elementy pracy menedżera w relacji z pracownikiem i jego rozwoju

Informacje organizacyjne

Koszt uczestnictwa:

– jednej osoby 2490 zł + 23% VAT

– dwóch lub więcej osób z jednej firmy 2390 zł/os. + 23% VAT

Uwaga

Rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu wyjazdowym po uprzednim, pisemnym zgłoszeniu, wiąże się z poniesieniem 50% kosztu całego szkolenia. W przypadku rezygnacji w terminie krótszym niż 28 dni osoba zgłoszona ponosi 100% kosztów.


Cena obejmuje:

• uczestnictwo w 2 dniach zajęć,

• autorskie materiały szkoleniowe,

• pełne wyżywienie: od kolacji w dniu 15.11.17 do obiadu w dniu 17.11.17,

• przerwy kawowe w trakcie każdego dnia zajęć,

• zakwaterowanie w pokojach 2-osobowych: od godz. 14.00 /15.11.17 do godz. 11.00 w dniu 17.11.17 (2 noclegi),

• zakwaterowanie w pokoju 1-osobowym wiąże się z dopłatą 300 zł + 23% VAT (za cały pobyt),

• certyfikat ukończenia szkolenia,

• ubezpieczenie NNW na okres trwania pobytu,

• atrakcje poszkoleniowe:

• możliwość korzystania z Centrum SPA & Welness na terenie hotelu (basen, 2 wanny jacuzzi, 3 sauny: sucha, śródziemnomorska, łaźnia parowa) oraz strefa relaksu,

• biesiada regionalna w karczmie z muzyką góralską


Zajęcia odbędą się w godzinach:

czwartek: 9.00 – 17.00

piątek: 9.00 – 14.30


Miejsce zajęć:

Nosalowy Dwór Resort & SPA Grand****

ul. Balzera 21 D

34-500 Zakopane

Informacje:
Milena Bryszewska, Anna Niedziółka
tel. 22 208 28 36, 22 208 28 45, fax 022 211 20 90
milena.bryszewska@akademiamddp.pl; anna.niedziolka@akademiamddp.pl


Informacje podstawowe

Cena: 2490 zł Netto

Skontaktuj się z Organizatorem

Dane kontaktowe