MySzkolimy.pl

Znajdź szkolenie dla siebie!

Realizacja procesu inwestycyjnego w kontekście najnowszych zmian w prawie zamówień publicznych, prawie budowlanym, prawie wodnym, prawie ochrony środowiska i projektem Kodeksu Urbanistyczno-b

Szkolenie będzie prowadzone w formie prezentacji Power-point z omawianiem kluczowych kwestii problemowych. W trakcie szkolenia będą udzielane odpowiedzi na pytania uczestników oraz omawiane studia przypadków. Zostaną przeprowadzone praktyczne warsztaty w wybranych aspektach szkolenia. Uzupełnieniem wskazanych metod będą ćwiczenia indywidualne i grupowe, testy oraz moderowana dyskusja.

Jako pierwsza instytucja szkoleniowa w Polsce dbamy o to aby również szkolenia otwarte były dopasowane do oczekiwań oraz stylu pracy uczestników! Indywidualizacja szkolenia - dzięki udziałowi w takim szkoleniu uczestnicy osiągają oczekiwany przez pracodawcę poziom kompetencji i umiejętności.

Zajęcia są prowadzone metodą warsztatową opartą na aktywizacji uczestników szkolenia poprzez pracę w małych grupach, dyskusje na forum grupy oraz ćwiczenia, studia przypadków, scenki rodzajowe, pracę indywidualną, symulacje i mini- wykłady z omówieniem przykładów z życia i prezentacją multimedialną. Przedmiotem zajęć są realne trudności uwzględniające specyfikę danej branży oraz potrzeby i możliwości osób biorących udział w warsztatach. Uczestnicy uczą się poprzez doświadczenie ćwiczą różne sytuacje, mają możliwość konsultacji indywidualnych. Nauka poprzez kreatywność, elastyczność i osobiste doświadczenia jest najskuteczniejszą formą zdobywania nowych umiejętności.

Cel szkolenia

Szkolenie skierowane jest do instytucji samorządu terytorialnego, państwowych i samorządowych jednostek organizacyjnych takich jak: urzędy marszałkowskie, starostwa, urzędy miast i gmin, urzędy pracy, instytucje pomocy społecznej, szpitale, wyższe uczelnie, szkoły i inne instytucje oświatowe oraz innych podmiotów udzielających zamówień publicznych. Zapraszamy wszystkich, merytorycznie odpowiedzialnych za zamówienia w jednostce, kierowników zarządzających komórkami zamówień publicznych, kierowników jednostek, członków komisji przetargowych, a także wszystkich odpowiedzialnych za przygotowanie i realizację inwestycji budowlanych.

Cel szkolenia:

Dzięki szkoleniu będziesz wiedział, jak:

-Prawidłowo ustalać wartość zamówienia oraz szacować wysokość zamówienia w wypadku składania ofert częściowych i zamówień poniżej 30 000 euro,

-Zgodnie z przepisami dokumentować postępowanie o zamówienie publiczne, stosować kryterium ceny, procedurę odwróconą i terminy składania ofert i wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu,

-Analizować i oceniać oferty, wzywać do wyjaśnień i uzupełniać dokumenty składane na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu,

-Prawidłowo prowadzić postępowanie zamówienia in-house

-Wyegzekwować solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wypadku konsorcjum,

-Przygotowywać i modyfikować umowy w wypadku realizacji dodatkowych dostaw, usług lub robót budowlanych oraz w zamówieniach podprogowych,

-Konstruować klauzule społeczne, by wyegzekwować zatrudnienie osób defaworyzowanych, oraz klauzule aneksowe, w których należy uwzględnić zmianę wysokości wynagrodzenia wykonawcy czy terminu realizacji zamówienia.

Grupa docelowa

Szkolenie skierowane jest do instytucji samorządu terytorialnego, państwowych i samorządowych jednostek organizacyjnych takich jak: urzędy marszałkowskie, starostwa, urzędy miast i gmin, urzędy pracy, instytucje pomocy społecznej, szpitale, wyższe uczelnie, szkoły i inne instytucje oświatowe oraz innych podmiotów udzielających zamówień publicznych. Zapraszamy wszystkich, merytorycznie odpowiedzialnych za zamówienia w jednostce, kierowników zarządzających komórkami zamówień publicznych, kierowników jednostek, członków komisji przetargowych, a także wszystkich odpowiedzialnych za przygotowanie i realizację inwestycji budowlanych.

Program

Dzień I

1.Aktualny stan prawny zamówień publicznych w zakresie robót budowlanych – przyczyny i źródła nowelizacji

a. Nowe definicje związane z zamówieniami publicznymi i ich odniesienie do zamówień na roboty budowlane.

b. Katalog zamówień wyłączonych spod rygoru stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych.

c. Zamówienia „in house” udzielane podmiotom powiązanym z zamawiającym.

d. Elektronizacja zamówień publicznych – nowa formuła udzielania zamówień publicznych.

2.Praktyczne procedury udzielania zamówienia publicznych według znowelizowanych zasad:

Obowiązek sporządzania rocznego planu zamówień

Szacowanie wartości zamówienia na roboty budowlane i podział zamówienia na części w robotach budowlanych – nowe rozporządzenie dot. wykazu robót budowlanych, znaczenie definicji obiektu budowlanego dla oceny tożsamości przedmiotowej zamówienia, ·Szacowanie wartości zamówień nieprzewidzianych, ·Dokumentowanie procesu szacowania wartości zamówienia.

Opis przedmiotu zamówienia:

· Podstawowe zasady opisu przedmiotu zamówienia, w zakresie robót budowlanych i dostaw,

· Projekt budowlany lub Program funkcjonalno-użytkowy, jako podstawa, jednoznacznego i rzetelnego opisu przedmiotu zamówienia,

Umowy na dostawy, usługi oraz roboty budowlane, – jakie postanowienia trzeba uwzględnić w każdym rodzaju umów w zamówieniach podprogowych.

Modyfikacje umowy, która dotyczy realizacji dodatkowych dostaw, usług lub robót budowlanych nieobjętych zamówieniem podstawowym.

Umowy o podwykonawstwo – najczęstsze problemy.

Solidarna odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wypadku konsorcjum

Stosowanie kryteriów oceny ofert w świetle nowelizowanego Prawa zamówień publicznych:

·Koszt, jako kryterium oceny ofert,

·Cena lub koszt – zasady ustanawiania 60% poziomu istotności dla kryteriów związanych z wynagrodzeniem,

Doświadczenie i kwalifikacje, jako dopuszczalne kryterium oceny ofert,

3. Ćwiczenie: opis zamówienia dla obiektu kubaturowego i liniowego.

Dzień II

4. Przebieg procesu budowlanego w kontekście nowelizacji PZP i Prawa budowlanego:

Obowiązki inwestora.

Obowiązki uprawnionych uczestników procesu budowlanego: projektanta, kierownika budowy, inspektora nadzoru inwestorskiego.

Istotne i nieistotne odstąpienia od projektu budowlanego: projekt zamienny, zmiany w projekcie, odstępstwa od projektu budowlanego lub warunków pozwolenia na budowę – studia przypadków

Zasady dokonywania zmian w projekcie oraz w kontraktach zawartych pomiędzy zamawiającym a wykonawcą

5. Zmiany w projekcie budowlanym w oparciu o Art. 36.a prawa Budowlanego – studia przypadków

Konsekwencje istotnego odstąpienia od projektu budowlanego

6. Przebieg budowlanego procesu inwestycyjnego w kontekście:

Nowelizacji ustawy prawo ochrony środowiska wraz z ustawą o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.

Karta informacyjna przedsięwzięcia – nowe wytyczne.

Nowe kryteria dla oceny oddziaływania na środowisko.

Co powinien zawierać raport OOŚ?

Nowe przepisy dotyczące kar za naruszenie warunków, wymogów, czy obowiązków związanych z realizacją, eksploatacją lub likwidacją przedsięwzięcia.

Decyzja o lokalizacji inwestycji celu publicznego – ustalenie lokalizacji – wydanie decyzji – rejestr decyzji.

Aktualnie obowiązująca procedura decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach i decyzji lokalizacji inwestycji celu publicznego.

Przebieg budowlanego procesu inwestycyjnego w kontekście nowej ustawy prawo wodne.

Nowa struktura organizacyjna – Gospodarstwo Wody Polskie.

Krajowy Zarząd Gospodarki Wodnej, regionalne zarządy gospodarki wodnej, zarządy zlewni, nadzory wodne.

Instrumenty zarządzania zasobami.

Zgody wodno prawne; operat wodno prawny -pozwolenie wodno prawne - zgłoszenie wodno prawnego -ocena wodno prawna.

Opłaty za usługi wodne oraz inne należności.

System informacyjny gospodarowania wodami.

Kodeks urbanistyczno-budowlany – nowe regulacje w najbliższej przyszłości.

Proces inwestycyjny.

•Kategorie inwestycji (6)

•W zależności od stopnia złożoności inwestycji, wpływu na przestrzeń

•Określenie wymogów stawianych inwestycji

•Nowy model projektu budowlanego – uregulowanie wszystkich opracowań projektowych

•Podział nieruchomości – zintegrowany w procedurze uzyskania zgody inwestycyjnej

•Jednolite zasady dla przyłączy i zjazdów

•Zgoda inwestycyjna:

•na terenie z planem miejscowym – inwestor jedyną stroną

•bez planu – szeroki zakres stron

•milcząca zgoda dla najprostszych inwestycji

Inwestycje celu publicznego

Podsumowanie szkolenia.

Certyfikaty

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER

Prowadzący

Trener

Włodzimierz Gawroński

Specjalizacja trenerska:

Wybitny prawnik i ekonomista, długoletni trener biznesu, specjalizujący się w zagadnieniach kosztorysowania, prawa budowlanego, prawa europejskiego, analizy Due diligence oraz procedury FIDIC.

Brał aktywny udział w licznych przedsięwzięciach inwestycyjnych z branży budowlanej, zarówno jako konsultant jak tez w roli szkolącego trenera. Praktycznym rezultatem tych szkoleń było zrealizowanie projektów Tor 10 Banku Światowego ( między innymi: Centrum Szkolenia MSP, Inkubator Przedsiębiorczości). W latach 1998 -2001 jako Wiceprezydent Miasta odpowiedzialny za inwestycje i zamówienia publiczne nadzorował kilkanaście dużych przedsięwzięć inwestycyjnych (szczególnie te, które dotyczyły Specjalnej Strefy Ekonomicznej). W latach 2001 - 2007 jako ekspert Banku PKOBP odpowiedzialny za jednostki samorządowe i projekty europejskie dotyczące inwestycji budowlanych - szkolił wielokrotnie pracowników samorządowych i bankowych w zakresie kosztorysowania oraz prawa budowlanego w powiązaniu z Prawem Zamówień Publicznych. Stały członek i uczestnik paneli grupy „Euromoney”; Ekspert bankowy ds. UE. i Jednostek samorządowych w zakresie budowlanych przedsięwzięć inwestycyjnych. Ukończył między innymi; Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Wrocławskiego, Wydział Zarządzania i informatyki Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Magisterskie Studia Menedżerskie – typu MBA, Międzynarodowe Studia Doktoranckie – Zarządzanie Kapitałem. Z wykształcenia jest prawnikiem, finansistą i menedżerem. Specjalizuje się w praktyce i teorii realizacji projektów inwestycyjnych i zarządzania ryzykiem.

Trener

adw. Magdalena Mitas

Specjalizacja trenerska:

Trener - praktyk. Specjalizuje się w prawie budowlanym, energetycznym, infrastrukturalnym, jak również zamówień publicznych i ochrony środowiska. Ekspert Business Center Club ds. energii środowiska. Współpracownik Katedry Publicznego Prawa Gospodarczego na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Wyróżniona w dziedzinie prawa energetyki i infrastruktury przez międzynarodowe wydawnictwo IFLR1000 w rankingu prawniczym Energy & Infrastructure Review CEE. Laureatka konkursu Dziennika Gazeta Prawna i Wydawnictwa LexisNexis „Rising Stars 2014”. Stypendystka Programu Wymiany Międzynarodowej Izby Adwokackiej w Paryżu w sekcji prawa energetycznego. Od 2008 r. prowadzi warsztaty szkoleniowe dla największych polskich oraz międzynarodowych przedsiębiorstw. Autorka kilkunastu opinii prawnych do projektów ustaw z zakresu prawa budowlanego, prawa energetycznego i ochrony środowiska, oraz artykułów naukowych.

Harmonogram

Na kilka dni przed terminem wydarzenia skontaktujemy się z Państwem aby zapytać o Państwa oczekiwania, dotychczasowe doświadczenia i umiejętności, co pozwoli nam na częściowe dopasowanie programu szkolenia do Państwa potrzeb.

Harmonogram zajęć

szkolenie trwa 2 dni (16h)

zajęcia odbywają się w godzinach 10.00-18.00 pierwszego dnia oraz 09.00- 17.00 drugiego dnia

ze względu na warsztatową formę szkolenia maksymalna liczba uczestników to 15 osób

w programie szkolenia przewidziane są 2 przerwy kawowe oraz 2-daniowy obiad

Dzień I

Godz.10:00 -rozpoczęcie szkolenia

Godz.12:00 -przerwa kawowa

Godz.14.00 -przerwa obiadowa

Godz.16.00 -przerwa kawowa

Godz.18:00 -zakończenie szkolenia

Dzień II

Godz.09:00 -rozpoczęcie szkolenia

Godz.11:00 -przerwa kawowa

Godz.13.00 przerwa obiadowa

Godz.15.00 -przerwa kawowa

Godz.17:00 -zakończenie szkolenia

Informacje organizacyjne

Inwestycja:

1250.00zł netto (+23% VAT)

Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.

-cena zawiera:

-uczestnictwo w szkoleniu,

-materiały dydaktyczne [autorski podręcznik Uczestnika szkolenia, materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych]

-materiały piśmiennicze [notatnik, długopis]

-dyplom potwierdzający ukończenie szkolenia

-konsultacje poszkoleniowe

-każdy z Uczestników otrzyma indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER

-oraz serwisy kawowe i obiadowe (nie obejmuje noclegu).

Cena szkolenia wraz z zakwaterowaniem:

Cena szkolenia dla 1 osoby wraz zakwaterowaniem na 1 dobę w pokoju 1-osobowym ze śniadaniem i kolacją: 1610 zł netto (+23% Vat)

Zgłoszenie:

Aby zgłosić chęć uczestnictwa w szkoleniu prowadzonym przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER należy uzupełnić formularz zgłoszenia online lub wydrukować kartę zgłoszenia, a następnie po jej uzupełnieniu odesłać faksem (61 6 247 936) lub mailem (info@szkolenia-semper.pl).

Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.

Kontakt:

Zachęcamy do kontaktu telefonicznego i mailowego.

Chętnie odpowiemy na wszelkie pytania:

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER

SZKOLENIA | KONFERENCJE | DORADZTWO

ul. Libelta 1a/2

61-706 Poznań

Godziny pracy biura: Pn-Pt 08.00 - 18.00

Departament szkoleń otwartych:

tel. 508 393 926

tel. 577 177 547

tel. 733 544 190

tel. 570 590 060

tel. (61) 3070303

tel. (61) 8102194

tel. (61) 4152036

tel. (61) 4152810

tel. (61) 4152820

fax. (61) 6 247 936

fax. (61) 2 786 300

info@szkolenia-semper.pl

www.szkolenia-semper.pl

Najważniejsze powody, dla których warto wybrać organizowane przez nas szkolenie:

1. Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER jest jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce.

2. Naszym celem jest zapewnienie Państwu elastycznych rozwiązań doradczych i dostosowanych szkoleń w celu osiągnięcia rzeczywistych rezultatów i efektów w pracy zawodowej.

3. Gwarantujemy zajęcia prowadzone przez najlepszych w kraju specjalistów.

4. Liczne referencje i opinie potwierdzają wysoką jakość naszych usług: referencje

POLITYKA RABATOWA

Przy zgłoszeniu 2 -4 uczestników nasza polityka rabatowa przewiduje 10% zniżkę.

Przy zgłoszeniu 5 lub więcej uczestników nasza polityka rabatowa przewiduje 15% zniżkę.

Uwagi:

Powyższy program rozwojowy jest również dostępny w formie zamkniętej, wyłącznie dla pracowników Państwa firmy. W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia. Aby uzyskać więcej informacji dotyczących zamkniętej formuły szkoleń prosimy o kontakt: info@szkolenia-semper.pl lub zachęcamy do skorzystania z formularza zapytania ofertowego.

Informacje podstawowe

Cena: 1250 zł Netto

Skontaktuj się z Organizatorem

Dane kontaktowe

Osoba kontaktowa: Magdalena Wolniewicz-Kesaria