Profesjonalna obsługa trudnego klienta (zgłoś 2 osoby - trzecia osoba gratis)
Zadaniem sprzedawcy jest zainteresowanie się każdym klientem, który wejdzie do sklepu. Powinien służyć mu pomocą, radą. Wiemy, że do różnych punktów sprzedaży przychodzą różni kupujący. Sposób, w jaki obsłużymy klienta, musi być dostosowany do jego indywidualnych potrzeb i oczekiwań. Nie należy stosować jednakowego stylu obsługi do wszystkich. Rozwiązaniem jest indywidualizacja obsługi, czyli traktowanie nabywcy w sposób indywidualny. Indywidualizacja świadczy o wysokiej kulturze obsługi. Często jest czynnikiem decydującym o wyborze sklepu przez kupujących. Ale sprzedaż nie zawsze należy do łatwych. Często sprzedawcy mają do czynienia z tzw. Trudnym klientem. Niniejsze szkolenie zawiera w swojej treści zagadnienia prezentujące: jak obsłużyć i nad czym warto zastanowić się, kiedy obsługujemy trudnego klienta. Szkolenie rozpoczniemy od zastanowienia się nad problemem utraty klienta. Powodów utraty może być wiele: zaczynając od złej obsługi, po złe wykonanie produktu. W tym punkcie zostanie zaprezentowana ich mnogość.
Czy obsługując klienta zadaliśmy sobie pytanie na czym polega profesjonalna obsługa klienta? Wymienimy i omówimy na szkoleniu takie aspekty jak:
- wiedza i umiejętności techniczne
- nastawienie
- umiejętność komunikacji
- cechy osobowości sprzedawcy/obsługi
Zatrzymamy się w kolejnym punkcie nad problemem błędów popełnionych w kontakcie z klientem. Zdefiniujemy profil kandydata na klienta, jak również wykonamy szereg ćwiczeń dot. reakcji na odmowną odpowiedź klienta.
Podczas szkolenia zaprezentujemy elementy pozytywnego i negatywnego doświadczenia w obsłudze. Udział w 2-dniowych warsztatach pozwoli Uczestnikom na poprawę własnych kontaktów, przez co mogą stać się ekspertami w obsłudze klienta.
Cel szkolenia
Celem szkolenia jest zaprezentowanie Uczestnikom jak profesjonalnie obsługiwać trudnego klienta. Szkolenie prowadzone w celu doskonalenia i usprawnienia osób pracujących w działach obsługi klienta.
Cel edukacyjny szkolenia:
- poznanie mechanizmów profesjonalnej obsługi trudnego klienta
- trening umiejętności rozmowy z trudnym klientem
- zdobycie praktycznej wiedzy dotyczącej pro-klienckiego modelu obsługi
- trening umiejętności reagowania na odmowę klienta
- stworzenie i rozwijanie umiejętności aby zostać ekspertem w obsłudze klienta
Grupa docelowa
Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które pracują lub chcą podjąć pracę na stanowisku obsługi klienta, doradcy klienta w firmach, podmiotach gospodarczych. Obsługa klienta, sprzedawcy, przedstawiciele handlowi, doradcy klienta, opiekunowie klienta. Grupą docelową szkolenia mogą być przede wszystkim pracownicy, którzy kontaktują się z klientem bezpośrednio, lub telefonicznie. Konsultanci klienta, nowi pracownicy jak również pracownicy, którzy mają jako pierwsi kontakt z klientem tacy jak magazynierzy, recepcje, sekretariaty, sklepy, portierzy. Szkolenie dla firm o różnym przekroju branż oraz dla osób indywidualnych, również studentów, bezrobotnych.
Program
Po szkoleniu Uczestnik:
- ma uporządkowaną wiedzę z zakresu zasad obsługi trudnego klienta
- nabywa praktyczne umiejętności rozmowy, prowadzenia komunikacji, zachowania się, postawy w obsłudze trudnego klienta
Ponadto szkolenie ma na celu rozwój Uczestnika, aby stawał się ekspertem w dziedzinie obsługi klienta.
Certyfikaty
tak, zaświadczenie imienne
Prowadzący
Pani IWONA - od 16 lat trener w zakresie sprzedaży, obsługi klienta, marketingu oraz prac administracyjno-biurowych firm, instytucji, fundacji, uczelni z całej Polski. Absolwentka Akademii Ekonomicznej w Poznaniu na Wydziale Zarządzania - studiów doktoranckich o specjalności: organizacja i zarządzanie przedsiębiorstwami oraz studiów magisterskich o specjalności: zarządzanie przedsiębiorstwami. Posiada uprawnienia pedagogiczne. Posiada certyfikat VCC z zakresu technik sprzedaży.
W latach 1997-2001 pracownik PKO BP S.A. (działy: sekretariat, Zespół Obsługi Budownictwa Mieszkaniowego i Wydział Obsługi Klientów Instytucjonalnych). Współpracowała z ogólnopolską firmą transportową, w zakresie obsługi, sprzedaży i marketingu.
Od 2003 roku współpracuje ze szkołami wyższymi i średnimi jako wykładowca/nauczyciel w zakresie m.in. marketingu i reklamy na rynku w kraju i zagranicą, profesjonalnej sprzedaży, organizacji sprzedaży w firmie, planowania ścieżek kariery zawodowej w zakresie organizacji, pracowni administracyjno-biurowej.
Przez około 8 lat przygotowywała młodzież jak również była egzaminatorem - egzaminów państwowych w zakresie nadawania tytułu technika handlowca oraz ekonomisty.
W 2010 roku otrzymała akt nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego przez Starostę Gostyńskiego.
Posiada bogate doświadczenie w zakresie szkoleń ze sprzedaży, obsługi klienta, telemarketingu czy marketingu. Od 2008 roku prowadzi ogólnopolską firmę, którą zarządza.
Trener działów sprzedaży, przedstawicieli handlowych, managerów, pracowników takich firm jak: PHILIPS Polska sp. z o.o. Warszawa, Media Expert Złotów, Wielton S.A., Dekpol S.A., Caritas, Fundacja Aktywizacja, Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w m.st. Warszawie, Zakład Przetwórstwa Mięsnego „Biegun” Spółka Jawna Jaraczewo, Gerdes MC Sp. z o.o. Poznań, Terravita, AM Okna Gorzów Wlkp., Hyprotech Łódź, Przedsiębiorstwa AMBIT, Euro Prestige, Boger, Info-Medica Poznań, Urzędu Lotnictwa Cywilnego, Bil Cup Poznań, Domedic Dental, BGŻ, Savrin, Cleaner, ZKZ Jarocin, Waberers Polska, Urzędu Marszałkowskiego w Zielonej Górze, Shim Pol, Dalkia Services sp. z o.o., Praefa spółka z o.o., Phenix Pharma Polska Warszawa, Kancelaria Prawna Teodorowski & Wojtaszak Kraków, Chespa, Bruk spółka z.o.o., Neinver Asset Managemnet Polska spółka z.o.o. (Factory Poznań), Sinoma Kraków, MMG Środa Wlkp., pracowników Urzędu Pracy, Jaromy Jarocin, Collegium Polonicum przy UAM w Słubicach i Uniwersytecie Viadrina we Frankfurcie, NS Konsulting w Lublinie, Domino, Sternet sp. z o.o. z Tarnowa, Piekarnia-Cukiernia „Pellowski” z Gdańska, Infotower, Fibar Group z Poznania, szpitali i teatrów oraz wielu innych podmiotów.
Przeprowadza szkolenia oraz doradza firmom, instytucjom w zakresie wprowadzania zmian w obszarach:
Profesjonalny sprzedawca – przedstawiciel handlowy
Sposoby pozyskiwania klienta i organizacja sprzedaży
Obsługa klienta i techniki sprzedaży
Akademia handlowca
Marketing w firmie - budowanie strategii marketingowej na rynku w kraju i zagranicą
Pracownik administracyjno - biurowy
Obsługa sekretariatu i biura
Planowanie i organizowanie pracy własnej
Telemarketing
Techniki sprzedaży
Profesjonalna obsługa klienta
Doskonalenie procesu sprzedaży
Efektywna organizacja pracy własnej i zarządzania sobą w czasie
Negocjacje i metody wywierania wpływu
Budowanie i zarządzanie zespołem ludzi
Profesjonalne prezentacje
Skuteczny menedżer
Zarządzanie wizerunkiem firmy
Skuteczna komunikacja interpersonalna
Harmonogram
Dlaczego tracimy Klientów?
Profesjonalna obsługa Klienta:
- wiedza i umiejętności techniczne
- nastawienie
- umiejętność komunikacji
- cechy osobowości sprzedawcy/obsługi
Pro-kliencki model obsługi
- elementy pierwszego wrażenia
- błędy w kontakcie z klientami
Definiowanie profilu kandydata na klienta
Reakcja na odmowną odpowiedź klienta
- dlaczego klient odchodzi?
Poziom obsługi klienta:
- poziom obsługi klienta a pozytywne doświadczenie obsługi
- poziom obsługi klienta a negatywne doświadczenie obsługi
Jak zostać ekspertem w obsłudze klienta:
- poprawa jakości kontaktów z klientem
- nastawienie do klienta
- doskonała obsługa klienta
- czy sprawdzam się w pracy
- otoczenie w pracy
- odpowiedzialność za słowo dane klientowi
- zmiana nastawienia w obsłudze klienta
- udzielanie informacji klientowi
Informacje organizacyjne
Szkolenie trwa – 14-16 godzin dydaktycznych
Istnieje również możliwość przeprowadzenia szkolenia dedykowanego - zamkniętego, nawet dla 1 osoby. Przeprowadzamy szkolenia zamknięte dla grup, oraz szkolenia indywidualne w miejscu zaproponowanym przez Klienta.
Uwaga promocja:
Podana cena jest ceną brutto. Cena obejmuje: szkolenie, przerwy kawowe, soki, wodę, zaświadczenie, przybory piśmiennicze, materiały, notatnik.
Karta zgłoszenia do pobrania na naszej stronie: www.szkolenia-mc.pl
Informacje dotyczące miejsca szkolenia, godzin szkolenia przesyłamy w ciągu kilku dni po dokonanym zgłoszeniu i zakwalifikowaniu do danej grupy szkoleniowej.
Informacje podstawowe

- Organizator: Mati Consulting szkolenia
- Rodzaj szkolenia: Otwarte
Cena: 1480 zł Netto
Dane kontaktowe
Osoba kontaktowa: Iwona Świdurska