MySzkolimy.pl

Znajdź szkolenie dla siebie!

Praktyczne umiejętności przygotowania i analizy biznes planu

Cel szkolenia

I Biznesplan jako wyraz strategii zarządzania firmą;

II Finansowy wymiar biznesplanu;

III Ocena przedsięwzięcia inwestycyjnego.


Program

I Biznesplan jako wyraz strategii zarządzania firmą


1. Biznesplan – informacje wstępne:

a) cele, funkcje i odbiorcy biznesplanu,

b) standardy sporządzania biznesplanów – duże a małe przedsięwzięcie, plany do projektów UE i dla instytucji finansowych,

c) procedury i etapy pisania biznesplanu – organizacja pracy i dobór autorów,

d) wzorcowa struktura biznesplanu,

e) błędy merytoryczne i formalne.


2. Elementy biznesplanu:

a) streszczenie menadżerskie – dobór treści, preferowane formy narracji,

b) cele i opis przedsięwzięcia – właściwa prezentacja produktu lub usługi,

c) analiza otoczenia projektu biznesowego – rynek docelowy, analiza nabywców, konkurencji, analiza sektora, model 5 sił Portera,

d) prezentacja posiadanych kompetencji – doświadczanie, zasoby materialne, ludzkie, know-how, plan organizacji i zarządzania,

e) wybór strategii biznesowej – deklaracja misji i wizji, definiowanie modelu biznesowego, zakres planu marketingowego,

f) synteza wniosków analizy strategicznej – analiza SWOT.


II Finansowy wymiar biznesplanu


3. Wprowadzenie do planowania finansowego:

a) perspektywa kasowa a księgowa: różnica pomiędzy kosztem a wydatkiem, przychodem a wpływem pieniądza, zyskiem a przepływami pieniężnymi,

b) bilans, rachunek zysków i strat, rachunek przepływów pieniężnych – układ, treść, zakres informacyjny,

c) księgowe a analityczne sprawozdanie finansowe,

d) operacje gospodarcze i ich odzwierciedlenie w systemie informacji finansowej przedsiębiorstwa.


4. Projekcja sprawozdań finansowych (ćwiczenia z wykorzystaniem MS Excel):

a) etapy planowania finansowego,

b) projekcja przychodów i kosztów działalności,

c) narzędzia budżetowania kosztów osobowych,

d) plan wydatków inwestycyjnych i odpisów amortyzacyjnych,

e) planowanie zapotrzebowania na kapitał obrotowy i bilansowanie cash flow,

f) analiza ryzyka – konstruowanie scenariuszy wydarzeń.


5. Metody analizy finansowej stosowane przy opracowywaniu biznesplanu:

a) analiza ryzyka operacyjnego i progu rentowności,

b) wybór źródeł finansowania – wykorzystanie dźwigni finansowej i połączonej,

c) analiza wrażliwości zysku,

d) wskaźnikowa ocena biznesplanu – rodzaje wskaźników i ich interpretacja w obszarach: rentowności, płynności, zadłużenia i sprawności gospodarowania.


III Ocena przedsięwzięcia inwestycyjnego


6. Tradycyjne i dochodowe metody oceny przedsięwzięć inwestycyjnych:

a) zmienna wartość pieniądza w czasie, stopa dyskontowa,

b) pojęcie kosztu kapitału,

c) prosta stopa zwrotu i okres zwrotu,

d) przepływy gotówkowe netto – sposób definiowania, FCF dla kapitału własnego a FCF dla kapitału całkowitego,

e) wartość bieżąca netto (NPV) i wewnętrzna stopa zwrotu (IRR) – zakres zastosowań i najczęstsze błędy w interpretacji,

f) model zdyskontowanych przepływów pieniężnych (DCF) jako uniwersalne narzędzie oceny rozwiązań biznesowych – wykorzystanie biznesplanu do określenia wartości firmy.

Prowadzący

dr inż. Michał Kowalski – adiunkt w Katedrze Systemów Zarządzania na Wydziale Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej. Doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu. Ekspert w dziedzinie finansów przedsiębiorstw, doświadczony analityk i doradca finansowy. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z finansami korporacyjnymi, zarządzaniem systemami finansowymi przedsiębiorstw, rachunkowością zarządczą, projektowaniem systemów controllingu, wyceną i zarządzaniem wartością oraz controllingiem wartości. W swoim dorobku zawodowym ma między innymi: opracowywania biznes planów, planów finansowych, studiów wykonalności, prace przy projektach podatkowych w tym wykorzystujących struktury międzynarodowe, oceny projektów inwestycyjnych, wdrożenia koncepcji zarządzania wartością przedsiębiorstwa (VBM), systemów controllingu i budżetowania w tym opartych na działaniach, projektowanie systemów motywacyjnych, doradztwo przy wdrażaniu systemów finansowych i controllingowych, w tym modułów FI i CO SAP, wyceny przedsiębiorstw, fuzje i przejęcia, IPO, SPO, restrukturyzacje kapitałowej, restrukturyzacje kosztów i wdrożenia programów naprawczych. Prowadzi zajęcia dydaktyczne z zakresu rachunkowości finansowej i menadżerskiej, controlingu, finansów, zarządzania wartością przedsiębiorstw i inwestycji kapitałowych. Jest autorem kilkudziesięciu publikacji naukowych z obszaru zarządzania finansami, wykonawcą kilku projektów badawczych finansowanych ze środków unijnych i Narodowego Centrum Nauki.

Informacje organizacyjne

Koszt uczestnictwa jednej osoby: 1390 zł + 23% VAT

Prosimy o dokonanie płatności po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia, podając w tytule przelewu kod szkolenia.

Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch, certyfikat.

Godziny zajęć: 10:00 – 16:00

Miejsce zajęć: centrum w/w miasta

Informacje:

Norbert Saks, Anita Musiał

tel. (022) 208 28 28/26, fax (022) 211 20 90

norbert.saks@akademiamddp.pl; anita.musial@akademiamddp.pl

Informacje podstawowe

Cena: 1390 zł Netto

Skontaktuj się z Organizatorem

Dane kontaktowe