MySzkolimy.pl

Znajdź szkolenie dla siebie!

Menedżer coach – czyli coachingowe metody zarządzania

Interaktywny warsztat, w którym Uczestnicy zdobywają niezbędną wiedzę oraz umiejętności praktyczne. W szkoleniu wykorzystujemy doświadczenia i umiejętności Uczestników oraz odwołujemy się do osobistych doświadczeń trenera jako menedżera. Wśród wielu form aktywności, będą wykorzystywane: ćwiczenia indywidualne i zespołowe, dyskusje moderowane, prezentacja narzędzi, przykładów i antyprzykładów, scenki – praktyka rozmów typu coachingowego, indywidualny feedback trenera dla Uczestników.

Cel szkolenia

Przygotowanie Uczestników do świadomego stosowania stylu coachingowego oraz doskonalenie kluczowych cech i kompetencji menedżera jako coacha.


Po szkoleniu Uczestnik:

– zrozumie podstawowe różnice w stylach zarządzania, zdiagnozuje swój dotychczas preferowany styl,

– pozna metodyki prowadzenia procesu coachingu,

– pozna struktury przekonań i ograniczających schematów u podległych pracowników,

– pozna narzędzia ułatwiające osiąganie celów swoich i zespołu,

– poprawi wyniki i atmosferę w zespole,

– zauważy wzrost innowacyjności pracowników – lepsze wykorzystanie ich potencjału i doświadczenia,

– zrozumie jak zachowanie menedżera wpływa na emocje i postawy pracowników oraz jak może skutecznie wspierać ich rozwój,

– pozna zasady zarządzania oraz narzędzia rozwojowe stosowane w coachingu,

– pozna praktyczne sposoby radzenia sobie z wyzwaniami w pracy z ludźmi,

– pozna i przećwiczy modele udzielania informacji zwrotnej,

– zwiększy swoją efektywność w pracy z ludźmi,

– zidentyfikuje swój własny sposób funkcjonowania w sytuacjach trudnych.

Grupa docelowa

Menedżerowie zarządzający pracownikami, liderzy pragnący pobudzić zasoby wewnętrznej motywacji i zaangażowanie zespołu oraz pragnący wprowadzić nowoczesne praktyki zarządcze w kulturze organizacyjnej. Menedżerowie dążący do zwiększenia efektywności swojego zespołu przez lepsze wykorzystanie indywidualnego potencjału i wzmocnienie relacji z pracownikami.

Program

1. Prawdy i mity o coachingu w zarządzaniu:

• Czym jest coaching, kiedy i dla kogo może być zastosowany?

• Czym różni się coaching od doradztwa, treningu i mentoringu?

• Co ma wspólnego coaching z coachingowym stylem zarządzania?

• Dlaczego coaching działa i co się dzieje w ludzkim mózgu podczas coachingu?

• W jaki sposób coaching kształtuje i wspiera samodzielność i zaangażowanie podwładnego?


2. Czym jest coaching?:

• coaching to nie czołging – czyli czasy się zmieniają,

• coaching a mentoring,

• po co menedżerowi coaching? – korzyści i zalety,

• coaching czyli jeden z najbardziej efektywnych sposobów motywowania ludzi,

• budowanie zespołowej współodpowiedzialności za pracę,

• menedżer coach jako motywator,

• założenia coachingowego stylu zarządzania.


3. Menadżer w roli coacha:

• bądź jak pochodnia, czyli podstawowe i najważniejsze kompetencje coacha,

• zasady budowania relacji coachingowej z podwładnymi,

• uzyskiwanie wzajemnego zaufania,

• rozwijanie motywacji i zaangażowania pracowników,

• budowanie atmosfery sprzyjającej akceptacji naszych propozycji.

• jak to zrobić? – założenia i struktura rozmów coachingowych,

• rozwijanie kluczowych umiejętności komunikacyjnych,

• słuchać a słyszeć, czyli umiejętność aktywnego słuchania,

• sztuka zadawania skutecznych pytań,

• umiejętność udzielania informacji zwrotnych w coachingu,

• trudne sytuacje w pracy menedżera a coaching.


4. Praca nad celami pracowników:

• znajdowanie własnych celów a motywacja do pracy,

• kroki milowe w życiu każdego z nas – przeskakiwanie ograniczeń,

• entuzjazm i zaangażowanie w dążeniu do celu,

• siła wizji i wielkość marzeń – parametry poprawnie wyznaczonych celów,

• impulsy do zmiany – analiza SWOT,

• wpływ strachu na brak sukcesów pracowników.


5. Jak zmotywować zespół poprzez coaching?:

• automotywacja i  samoświadomość – czas na zmiany!

• jak osiągać więcej i szybciej, czyli sposoby wzbudzania motywacji własnej i współpracowników.

• indywidualne czynniki motywujące ludzi do osiągania najlepszych efektów,

• irracjonalne przekonania na swój temat, a coachingowe sposoby rozwiania ich,

• tworzenie poczucia własnej wartości, jako główny czynnik do osiągania najlepszych wyników przez pracowników,

• sposoby na trenowanie swojej świadomości emocjonalnej,

• wzmacnianie emocji budujących automotywację.

• inny sposób widzenia problemu, czyli zasady koncentracji na rozwiązaniach.


6. Narzędzia coachingowe:

• „Sięgaj Dalej” – metody zwiększające wyniki sprzedażowe,

• Model GROW  – jedna z najbardziej skutecznych metod coachingowych w pracy menedżera,

• Mapa Sukcesu w biznesie,

• Koło Biznesu,

• metoda Kurta Vonneguta – czyli jak osiągać więcej poprzez planowanie „od końca”,

• nieograniczone możliwości dzięki technice Walta Disneya,

• poszukiwanie nowości – magia w przekraczaniu granic,

• metoda postrzegania sytuacji z innej perspektywy,

• „Nie da się! Boję się! Nie mogę!” – metody pracy z obawami i przekonaniami,

• nauka dyscypliny wewnętrznej a coaching menedżerski.


7. Dyskusja podsumowująca oraz praktyczne przećwiczenie poznanych technik:

• dobre praktyki w stosowaniu coachingu,

• przeprowadzenie próbnego coachingu przez każdego Uczestnika pod okiem coacha z wieloletnim doświadczeniem,

• obserwacja i analiza najważniejszych elementów rozmowy z podopiecznym,

• planowanie ścieżki dalszego rozwoju u pracowników.

Informacje organizacyjne

Koszt uczestnictwa jednej osoby: 1490 zł + 23% VAT


Prosimy o dokonanie płatności po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia, podając w tytule przelewu kod szkolenia. VAT nie jest doliczany jeśli szkolenie finansowane jest co najmniej w 70% ze środków publicznych.


Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia.


Godziny zajęć: 9:30 – 16:30 (2 dni 14 godzin).


Miejsce zajęć: Warszawa – własna sala szkoleniowa Akademii Biznesu MDDP lub centrum konferencyjne we wskazanych miastach.

Informacje podstawowe

Cena: 1490 zł Netto

Skontaktuj się z Organizatorem

Dane kontaktowe