MySzkolimy.pl

Znajdź szkolenie dla siebie!

Konferencja Controlling – najczęstsze błędy i pułapki

Cel szkolenia

Efektywne zarządzanie organizacją w dzisiejszym trudnym otoczeniu rynkowym nie jest jedynie możliwością. Dla przetrwania firmy w krótkim okresie i stworzenia podwalin jej zrównoważonego rozwoju w długim okresie konieczne jest odpowiednie zorganizowanie controllingu w organizacji, dobre planowanie, zarządzanie rentownością oraz wykorzystanie narzędzi informatycznych. Te właśnie cztery podstawowe grupy zagadnień są przedmiotem konferencji, do udziału w której pragniemy Państwa zaprosić.


W jej ramach chcemy poruszyć problematykę niezwykle istotną w działalności nowoczesnych organizacji, a więc:

• rolę i zadania controllera i controllingu w nowoczesnej organizacji,

• skuteczne zarządzanie rentownością produktów, klientów, regionów sprzedaży itd.,

• dobre planowanie i kontrolę budżetów w tym w szczególności zarządzanie płynnością,

• umiejętne wykorzystanie narzędzi informatycznych w pracy controllera.


Do udziału w konferencji zapraszamy: członków zarządu i dyrektorów, menedżerów odpowiedzialnych za funkcjonowanie kluczowych pionów organizacji, controllerów, specjalistów ds. rachunkowości zarządczej, analityków oraz wszystkich tych, którzy ucząc się na doświadczeniach innych, chcieliby uniknąć błędów i pułapek, które we wdrażaniu i wykorzystaniu narzędzi controllingu występują.

Liczymy, że udział w naszej konferencji pomoże Państwu uzyskać wiedzę i wzbogacić doświadczenie, co z pewnością zaprocentuje w Państwa pracy.

Grupa docelowa

Do udziału w konferencji zapraszamy: członków zarządu i dyrektorów, menedżerów odpowiedzialnych za funkcjonowanie kluczowych pionów organizacji, controllerów, specjalistów ds. rachunkowości zarządczej, analityków oraz wszystkich tych, którzy ucząc się na doświadczeniach innych, chcieliby uniknąć błędów i pułapek, które we wdrażaniu i wykorzystaniu narzędzi controllingu występują.

Liczymy, że udział w naszej konferencji pomoże Państwu uzyskać wiedzę i wzbogacić doświadczenie, co z pewnością zaprocentuje w Państwa pracy.

Program

DZIEŃ I


09:30-10:00 – rejestracja uczestników, kawa powitalna

10:00-11:30 – Monika Hyra


1. Rola i zadania kontrolera i controllingu w nowoczesnej firmie:

a) cechy nowoczesnego controllingu,

b) rola i zadania controllingu w firmie,

c) umiejscowienie kontrolera i controllingu w nowoczesnej firmie,

d) wyzwania controllingu w aspekcie długookresowego funkcjonowania firmy.


11:30-11:45 – przerwa kawowa

11:45-13:00 – Tomasz Wnuk-Pel


2. Zarządzanie kosztami i rentownością klientów:

a) analiza przychodów i kosztów klientów,

b) hierarchia kosztów z punktu widzenia klientów (koszty na poziomie jednostki produktu, zamówienia, klienta, kanału dystrybucji i firmy),

c) profile rentowności klientów.

CASE STUDY (analiza kosztów i rentowności klientów w firmie usługowej przy wykorzystaniu rachunku kosztów działań).


13:00-13:45 – lunch

13:45- 16:00 – Tomasz Wnuk-Pel


3. Zarządzanie kosztami i rentownością produktów, regionów sprzedaży itd.:

a) analiza rentowności produktów (hierarchia produktów, alokacja kosztów na produkty, elementy składowe analizy kosztów produktów, analiza rentowności w cyklu życia produktu),

b) projektowanie rentownych produktów (projektowanie produktów prostszych do dostarczenia i sprzedaży, wspólne platformy produktów, czas wdrożenia a rentowność nowych produktów).

CASE STUDY (zastosowanie rachunku kosztów do zarządzania rentownością produktów, grup produktów, regionów sprzedaży i kanałów dystrybucji).


DZIEŃ II


09:30-10:00 –kawa powitalna

10:00-12:00 – Katarzyna Kędziora


1. Zarządzanie rentownością produktów i usług:

a) specyfika zarządzania rentownością w różnych branżach,

b) kalkulacje rentowności –najczęstsze błędy i pułapki,

c) raportowanie, analizy i wnioski w procesie zarządzania rentownością.


2. Narzędzia informatyczne w controllingu:

a) stosowanie narzędzi informatycznych w controllingu,

b) zalety i wady narzędzi informatycznych wspomagających pracę kontrolera,

c) charakterystyka procesu wdrażania systemu informatycznego – najczęstsze błędy i pułapki, konsekwencje nieprawidłowego wdrożenia systemu.


12:00-12:45 – lunch

12:45-14:15 – Bartosz Gayer


3. Planowanie:

a) proces planowania – główne założenia, najczęstsze błędy i pułapki praktyczne problemy,

b) analiza odchyleń w budżecie, wyciąganie wniosków i ich raportowanie – zasady, najczęstsze błędy i pułapki,

c) strategia sprzedaży – wpływ na wyniki finansowe.


14:15-14:30 – przerwa kawowa

14:30-16:00 – Piotr Rybicki


4. Controlling na potrzeby rady nadzorczej:

a) zasady współpracy na linii rada nadzorcza – dział controllingu,

b) czego może wymagać ode mnie rada nadzorcza?

c) jaki poziom szczegółowości raportowania na potrzeby rady nadzorczej?

d) specyfika współpracy z komitetem audytu.

Prowadzący

prof. dr hab. Tomasz Wnuk-Pel – Adiunkt w Katedrze Rachunkowości Uniwersytetu Łódzkiego, partner w TG RaFiB Sp. z o.o., spółce consultingowej od 14 lat specjalizującej się w projektowaniu i wdrażaniu nowoczesnych systemów rachunkowości zarządczej i controllingu. Wykładowca programów prowadzonych pod auspicjami Chartered Institute of Management Accounting (UK) i Certified Institute of Marketing (UK). Autor zamkniętych, często wieloetapowych szkoleń z zakresu nowoczesnych metod rachunku kosztów i rachunkowości zarządczej m.in. dla: PKO BP S.A., TVP S.A., TP S.A., Coca-Cola Beverages Sp. z o.o., ORACLE S.A., TUIR WARTA S.A.


Katarzyna Kędziora – Biegły rewident, posiadający wieloletnie doświadczenie, jako kontroler finansowy w firmach ubezpieczeniowych. Były wieloletni pracownik instytucji nadzorujących działalność ubezpieczeniową (Ministerstwo Finansów, PUNU, UKNF) reprezentujący organ nadzoru na forum międzynarodowym, jako członek Podkomitetu Rachunkowości w Międzynarodowym Stowarzyszeniu Nadzorów Ubezpieczeniowych (IAIS). Współpracowała z Ministerstwem Finansów w zakresie opracowania przepisów z zakresu rachunkowości  i sprawozdawczości w zakładach ubezpieczeń. Współautor książki „Rachunkowość finansowa zakładów ubezpieczeń”.


Monika Hyra – Zastępca Dyrektora Ekonomiczno-Finansowego, Kierownik działu Controllingu, posiadający 12-letnie doświadczenie. Od początku powstania działu controllingu w 2005 roku zajmuje się organizacją controllingu i wdrażaniem narzędzi controllingu oraz budowaniem świadomości ekonomicznej wśród kadry kierowniczej. Do projektów, które zrealizowała należą: budowa hurtowni danych, wdrożenie budżetowania, w tym budżetów zadaniowych, wdrożenie budżetowania elastycznego, wdrożenie systemu informatycznego do budżetowania i analiz, strategicznej karty wyników, zasobowo-procesowego rachunku kosztów RCA, kalkulacji marż pokrycia wg klientów i produktów oraz zmiana systemu ERP i wdrożenie systemu Tableau.


Bartosz Gayer – Menadżer finansowy z wieloletnim doświadczeniem w pozycji partnera biznesowego. W swojej kilkunastoletniej karierze, pełnił role od pozycji Controllera, do Dyrektora Finansowego. Jako najważniejszy element swojego doświadczenia i jednocześnie najważniejsze swoje zobowiązanie zawodowe, uważa niezmiennie od lat bycie doradcą biznesu i wsparcie w jego efektywnym prowadzeniu na bazie dostarczanej informacji zarządczej. Posiadacz certyfikatów CGMA/ACMA i członek organizacji CIMA. Posiada na swoim koncie projekty trenerskie, szkoląc zarówno w tematyce finansowej, jak i umiejętności miękkich.


Piotr Rybicki – Ekspert corporate governance, finansista, od kilkunastu lat aktywie promuje profesjonalne rady nadzorcze, jest również komentatorem bieżących zmian w tym obszarze. Od 2001 roku zasiada w radach nadzorczych spółek kapitałowych, w tym spółek giełdowych. Wykładowca i prelegent na największych w Polsce konferencjach poświęconych corporate governance, również wykładowca na kursach dla kandydatów na członków rad nadzorczych. Inicjator „Konferencji Rada Nadzorcza” oraz wyróżnienia „Człowiek Corporate Governance”. W Posiada uprawnienia biegłego rewidenta. Pełni funkcję Wiceprezesa Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach.

Informacje organizacyjne

Koszt uczestnictwa w konferencji:

– jednej osoby 1690 zł + 23% VAT


Cena obejmuje: uczestnictwo w konferencji, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch, certyfikat.

Godziny zajęć:

Dzień I: 10:00-16:00

Dzień II: 10:00-16:00


Miejsce zajęć: budynek Atrium Tower, al. Jana Pawła II 25


Informacje:

Anita Musiał, Norbert Saks

tel. 22 208 28 28/33, fax 22 211 20 90

anita.musial@akademiamddp.pl, norbert.saks@akademiamddp.pl

Informacje podstawowe

Cena: 1690 zł Netto

Skontaktuj się z Organizatorem

Dane kontaktowe