Kierowanie zespołem pracowniczym
Cel szkolenia
• umożliwienie Uczestnikom wypracowania własnego stylu kierowania zespołem,
• pogłębienie wiedzy o tym, jak mówić do pracowników, by zrozumieli dokładnie to, co chcemy im przekazać,
• poznanie metod motywowania i wzbudzania twórczego zaangażowania członków zespołu,
• rozwijanie umiejętności określania indywidualnych cech członków zespołu, niezbędnych przy przydzielaniu odpowiednich zadań,
• poznanie sposobów formułowania celów i ustalania priorytetów,
• pogłębienie umiejętności w zakresie stosowania technik pracy zespołowej w rozwiązywaniu problemów,
• rozwinięcie umiejętności przełamywania barier komunikacyjnych,
• nabycie wiedzy i umiejętności pozwalających na sprawne przeprowadzenie rozmowy indywidualnej z pracownikiem,
• poznanie metod zainicjowania procesu budowania poczucia wzajemnego zaufania i bezpieczeństwa wśród Członków Zespołu.
Program
1. Kierowanie zespołem:
• zalety i wady pracy zespołowej,
• rodzaje zespołów,
• obowiązki liderów i koordynatorów,
• kompetencje kierujących zespołami.
2. Podstawy funkcjonowania zespołów:
• nadawanie uprawnień i odpowiedzialności – diagram RACI.
• dobór i rotacja członków zespołów,
• role zespołowe w praktyce,
• obowiązki i odpowiedzialność członków zespołów,
• charakterystyka skutecznych zespołów,
• przyczyny porażek zespołów.
3. Zachowania zespołów:
• pomocne zachowania członków zespołów,
• destrukcyjne zachowania członków zespołów,
• facylitacja w praktyce,
• zarządzanie konfliktami w zespole,
• style i techniki kierowania sytuacją konfliktową,
• asertywność i obrona przed manipulacją,
• typowe trudności w pracy zespołowej i metody radzenia sobie z nimi.
4. Motywowanie pracowników:
• teorie motywacji i ich zastosowanie w praktyce kierowania,
• narzędzia motywowania,
• sposoby motywowania przez komunikację,
• wyznaczanie celów i komunikowanie,
• feedback a motywowanie,
• budowanie zaangażowania i zaufania a motywowanie.
5. Zebrania zespołów:
• nieefektywne zebrani i ich przyczyny,
• przygotowanie i organizacja spotkania,
• role podczas zebrania i facylitacja zebrań,
• procesy grupowe i ich znaczenie,
• zarządzanie przestrzenią podczas różnych typów spotkań.
6. Delegowanie zadań:
• zalety delegowania,
• co i jak delegować?
• ograniczenia do delegowania i do przyjmowania delegowanych zadań,
• delegowanie metoda pięciu kroków,
• delegowanie zadań a delegowanie uprawnień.
7. Rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji przez zespół:
• zespołowe podejmowanie decyzji,
• proces podejmowania decyzji,
• droga do konsensusu,
• zjawiska utrudniające podejmowanie decyzji,
• techniki wspomagające rozwiązywanie problemów: burza mózgów, diagram pokrewieństwa, WAU, drabina wniosków, diagram SIPOC, Way-Way, Diagram Pareto, Diagram Ishikawy, matryce decyzyjne, analiza pola sił itp.
8. Kontrolowanie:
• system pomiaru wydajności zespołów,
• kontrolowanie nakładów i wyników,
• budowanie i wybieranie i wskaźników oraz ich wykorzystanie w procesie kontroli,
• systemy kontroli.
Informacje organizacyjne
Koszt uczestnictwa jednej osoby: 1390 zł + 23% VAT
Prosimy o dokonanie płatności po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia. VAT nie jest doliczany jeśli szkolenie finansowane jest co najmniej w 70% ze środków publicznych.
Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch, wydanie certyfikatu ukończenia szkolenia.
Godziny zajęć: 9:30 – 16:30
Miejsce zajęć: centrum w/w miast
Informacje podstawowe

- Organizator: ADN Akademia Sp. z o.o. Sp. k.
- Rodzaj szkolenia: Otwarte
Cena: 1390 zł Netto