Certified Assessor for Assessment & Development Centre (CAADC)
Program CAADC, oferowany przez IBD Business School, to jedyna taka propozycja na rynku: jest oparty na najnowszych badaniach nad systemami AC prowadzonymi w USA i Europie oraz na własnych doświadczeniach IBD w konstruowaniu i prowadzeniu sesji AC/DC. Metodyka szkolenia i jego główne założenia programowe są w pełni zgodne z „Guidelines and Ethical Considerations for Assessment Center Operations International Task Force on Assessment Center Guidelines” (2008).
Cel szkolenia
- Poznanie całościowej metodologii Assessment Centre/ Development Centre: diagnoza, określenie badanych kompetencji, tworzenie modeli kompetencyjnych
- Nabycie umiejętności z zakresu przygotowania sesji AC/DC: opracowanie zadań i skali ocen, logistyka sesji
- Zapoznanie uczestników z zasadami przeprowadzania sesji: podawanie instrukcji, prowadzenie ewidencji
- Nauczenie się efektywnego pełnienia roli asesora – rozwój kompetencji asesorskich
- Nabycie takich umiejętności, jak: udzielanie informacji zwrotnych, analiza i ocena sesji AC/DC (klasyfikacja informacji z ewidencji, dyskusja asesorów), raportowanie sesji
Grupa docelowa
- Menedżerowie HR
- Specjaliści działów HR, odpowiadający za selekcję i rekrutację
- Osoby zarządzające zespołami
- Asesorzy AC/DC
- Osoby pragnące nabyć kwalifikacje asesorskie
Program
SESJA I. ZASADY REALIZACJI PROJEKTU ASSESSMENT/ DEVELOPMENT CENTRE. Kompetencje jako podstawa skuteczności oceny
- Assessment/ Development Centre – w jakich celach stosować tę metodę, w jakich obszarach HR się sprawdza?
- Zasady projektów AC/ DC
- Podobieństwa i różnice między AC i DC.
- Kompetencje, których nie można mierzyć w DC.
- Model kompetencyjny jako podstawa efektywnych ośrodków oceny i rozwoju.
- Właściwości kompetencji i ich związek ze zmiennymi psychologicznymi.
- Metodologia budowy modeli i tworzenia kompetencji.
- Przygotowanie opisów kompetencji na poziomach i zachowaniach.
- Zastosowanie wiedzy o tworzeniu kompetencji w case study – wybór kompetencji i przygotowanie arkuszy obserwacyjnych do AC/DC dla konkretnego stanowiska.
- Kryteria doboru testów i standardy użytkowników testów
- Rola analizy stanowiska pracy, profil stanowiska
SESJA II. KRYTERIA SUKCESU W BUDOWANIU ASSESSMENT/ DEVELOPMENT CENTRE: NARZĘDZIA, ROLA ASESORA, LOGISTYKA SESJI
- Osoby biorące udział w projekcie, ich zadania
- Rola asesora i zasady prowadzenia obserwacji
- Błędy w ocenie
- Rodzaje ćwiczeń wykorzystywanych w trakcie sesji
- Omówienie najistotniejszych aspektów międzynarodowych wytycznych
- Założenia wywiadu kompetencyjnego, budowa pytań, prowadzenie wywiadu
- Rodzaje testów: PTP, dla biznesu
- Logistyka sesji: harmonogramy, sprawy organizacyjne istotne w trakcie sesji
SESJA III. ROZWÓJ KOMPETENCJI ASESORSKICH: INTEGRACJA WYNIKÓW, TWORZENIE RAPORTÓW, FEEDBACK
- Symulacja fragmentu sesji
- Weryfikacja poprawności ćwiczeń
- Rozwój kompetencji obserwacji
- Generowanie ocen i integracja wyników
- Zakres raportu po ocenie, różnice w raportach po sesjach AC i DC
- Tworzenie raportu
- Określanie propozycji rozwojowych
- Informacja zwrotna po sesji AC/DC – zasady
- Udzielanie informacji zwrotnej
- Prowadzenie rozmów rozwojowych
- Skuteczność sesji AC/DC i czynniki wpływające na jego efektywność z uwzględnieniem międzynarodowych wytycznych
Certyfikaty
- Certyfikat IBD Business School
- Certyfikat International Education Society (opcjonalnie)
Informacje podstawowe

- Organizator: IBD Business School Sp. z o.o.
- Rodzaj szkolenia: Otwarte
Cena: 4800 zł Netto
Dane kontaktowe
Osoba kontaktowa: Daniel Grzeszkiewicz