MySzkolimy.pl

Znajdź szkolenie dla siebie!

Akademia HR Business Partnera

Interaktywny warsztat, w którym Uczestnicy zdobywają niezbędną wiedzę oraz umiejętności. Praktyczna część odnosi się do doświadczeń trenera i materiału wniesionego przez grupę.


Wśród wielu form aktywności, będą wykorzystywane:

• ćwiczenia praktyczne (indywidualne i zespołowe),

• kwestionariusze i testy zachowań,

• gry symulacyjne i dyskusje moderowane, scenki,

• case study (analiza przypadków z praktyki biznesowej),

• prezentacja multimedialna.

Cel szkolenia

Rozwój kompetencji HR w organizacji, poprzez przygotowanie Uczestników do procesu planowania, organizowania i prowadzenia procesów HR oraz udoskonalenie umiejętności w tym zakresie. Poznanie roli, kompetencji i „innowacyjnego podejścia” do struktury HR Business Partnera w organizacjach. Wspólne wypracowanie korzyści działań związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi, takich jak zarządzanie talentami, dobór kadr, działania rozwojowe, programy szkoleniowe oraz budowanie relacji współpracy.


Celem szczegółowym szkolenia jest:

• zdefiniowanie roli HR BP we współczesnym biznesie,

• określenie doświadczeń, wiedzy i kompetencji do skutecznej realizacji procesów HR przez HRBP,

• zdefiniowanie oczekiwań biznesu w stosunku do HR,

• przeanalizowanie elementów składowych narzędzi wspierających procesy HR, tj. opis stanowiska pracy, profil stanowiska itp.,

• poznanie metod prowadzenia technik selekcyjnych,

• tworzenie i analizowanie pytań do wywiadów kompetencyjnych,

• ćwiczenie scenariuszy rozmowy kwalifikacyjnej,

• zdefiniowanie elementów składowych metody AC/DC,

• przygotowanie koncepcji działań rozwojowych pod kątem organizacyjnych i finansowym,

• dostosowanie metod, form i środków do realizacji określonych celów w organizacji,

• opracowanie scenariusza umożliwiającego wsparcie dla określania w sposób jasny i klarowny konkretne, mierzalne i rozwijające cele rozwojowe dla pracowników,

• wybór i zastosowanie mierników i narzędzi pomiaru efektywności procesów HR,

• zdefiniowanie i przeanalizowanie ewaluacji szkoleń,

• wypracowanie metod przeciwdziałania mechanizmom utrudniających budowanie relacji i zaufania wśród pracowników,

• ćwiczenie scenariuszy przeprowadzania rozmów z tzw. trudnym pracownikiem,

• przygotowanie koncepcji rozmowy dyscyplinującej a zarazem nie demotywującej.


Po szkoleniu Uczestnicy będą potrafili:

• scharakteryzować role HR w korelacji z trendami światowymi oraz zdefiniować działania stojące przez organizacją w tym zakresie,

• zbudować kwestionariusz do opisu stanowiska pracy dający możliwość analizy pracy na stanowisku,

• określić elementy składowe planowania zapotrzebowania na pracowników w organizacji w ujęciu jakościowym i ilościowym,

• zdefiniować korzyści zarządzania talentami, w tym opracować schemat planu działań rozwojowych oraz planu szkoleń,

• zdiagnozować mierniki efektywności procesów HR, w szczególności działań rozwojowych,

• opracować schemat procesu rekrutacji wraz z scenariuszem wywiadu kompetencyjnego,

• przeprowadzić wywiad kompetencyjny,

• dokonać wyboru elementów składowych do opracowywania metody diagnostycznej AC/DC,

• nadawać rozmowie odpowiednią strukturę i prowadzić ją w sposób motywujący pracownika do efektywniejszej pracy,

• przeciwdziałać mechanizmom psychologicznym, utrudniającym budowanie relacji i współpracy,

• stworzyć schemat i przeprowadzić rozmowę dyscyplinującą z pracownikiem.

Grupa docelowa

Menedżerowie i specjaliści działów HR, kadra zarządzająca zespołami, osoby pracujące lub planujące pracować na stanowisku HR Business Partnera.

Program

1. Rola HR BP partnera we współpracy z biznesem:

• zmiana roli zarządzania zasobami ludzkimi we współczesnym biznesie,

• model generyczny funkcji HR jako innowacyjne podejście do struktury HR,

• HR BP vs procesy HR, stosowane narzędzia i ich rola,

• model wielozadaniowy Dave’a Urlicha w perspektywie kompetencji wymagane przez bussines do HR BP,

• postawa pro kliencka i sposoby budowania relacji i zaufania,

• trendy HR BP na świecie.


2. Procesy HR oraz użyteczne narzędzia w pracy HR BP:

• analiza pracy i planowanie kadr,

• opisy stanowisk pracy/profile stanowisk/ job families,

• dobór kadr – elementy składowe,

• adaptacja nowych pracowników,

• ocena pracownicza:

– kryteria oceny,

– metody oceny,

– korzyści z oceny z rożnych perspektyw organizacyjnych,

• narzędzia zarządzania rozwojem pracowników,

• elementy składowe systemów motywacyjnych,

• exit interview.


3. Proces rekrutacji i selekcji pracowników w perspektywie nowoczesnej organizacji i roli HR BP:

• metody i sposoby pozyskiwania kandydatów do pracy na „rynku pracownika”,

• metody selekcji pracowników,

• rodzaje wywiadów kwalifikacyjnych,

• struktura i sposób prowadzenia wywiadu zawodowego i kompetencyjnego,

• techniki prowadzenia wywiadów i ich skuteczność diagnostyczna,

• wywiad kompetencyjny w oparciu o metodę STAR,

• narzędzia wspierające ocenę kompetencji – metoda AC/DC.


4. Programy talentowe w perspektywie nowoczesnej organizacji i roli HR BP:

• podejścia do talentów w organizacjach, zasady „dobrych praktyk”,

• definicja talentów dla organizacji,

• założenia programów talentowych,

• metody identyfikacji talentów,

• 9 box jako narzędzie wspierające zarządzanie talentami,

• korzyści programów talentowych,

• bariery we wdrażaniu programów talentowych,

• KPI dla programów talentowych.


5. Learning & Development w perspektywie nowoczesnej organizacji i roli HR BP:

• planowanie ścieżki kariery,

• programy zarządzania karierą – plany sukcesji, plany zastępstw/następstw,

• rola oceny pracowniczej w rozwijaniu pracowników,

• planowanie rozwoju – zestaw korzyści,

• metody rozwoju pracowników w tym plany szkoleń,

• proces szkoleniowy – utrzymanie i rozwój kompetencji,

• badanie efektywności działań rozwojowych – metoda D. Kirkpatricka,

• biznesowe uwarunkowania do zarządzania projektami szkoleniowymi.


6. HR BP jako skuteczny i profesjonalny partner w procesie tworzenia i działania skutecznych/efektywnych zespołów:

• budowanie atmosfery wspólnej pracy zespołowej nastawionej na klienta,

• fazy rozwoju zespołu – Jak zbudować efektywny zespół?

• wspólna wizja i cele – koncentracja na wizji menedżera i wartości organizacji, jednostki,

• role w zespole – teoria ról pełnionych w zespole zgodnie z założeniami M. Belbina,

• zasady efektywnego funkcjonowania zespołu, 5 dysfunkcji pracy zespołowej wg P.Lencioniego,

• czynniki ułatwiające i utrudniające pracę w zespole, sposoby budowania zaangażowania pracowników,

• zasady współpracy w zespole – co robić z barierami pracy zespołowej, wypracowanie norm grupowych i zbudowanie karty zasad współpracy w zespole,

• konflikt – przyczyny powstawania konfliktów – koło konfliktów,

• sposoby diagnozowania typów sytuacji konfliktowych,

• strategie i metody rozwiązywania konfliktów.


7. HR BP jako skuteczny partner w procesie zarządzania:

• kultura organizacyjna a zasady współpracy w organizacji,

• zarządzanie wg Griffina – planowanie, organizowanie, motywowanie i kontrola,

• funkcjonowanie menedżerów o różnych stylach i pracowników o różnych poziomach dojrzałości,

• komunikacja w zarządzaniu ludźmi,

• rozmowy menedżerskie, które motywują i rozwijają kompetencje,

• zasady motywującej komunikacji w rozwijaniu pracowników – jak zwiększyć efektywność rozmów menedżerskich?

• trudne sytuacje kierownicze i sposoby postępowania,

• formułowanie konstruktywnych uwag krytycznych,

• stosowania skutecznych technik radzenia sobie z emocjami i napięciem własnym i zespołu w sytuacjach trudnych.

Informacje organizacyjne

Koszt uczestnictwa jednej osoby: 1690 zł + 23% VAT


Prosimy o dokonanie płatności po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia, podając w tytule przelewu kod szkolenia.


Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia.


Godziny zajęć: 9:30 – 16.30 (3 dni, 24 godzin).


Miejsce zajęć: Warszawa – własna sala szkoleniowa Akademii Biznesu MDDP lub centrum konferencyjne we wskazanych miastach.

Informacje podstawowe

Cena: 1690 zł Netto

Skontaktuj się z Organizatorem

Dane kontaktowe