ABC PRZEDSIĘBIORCZOŚCI – ZAKŁADANIE I PROWADZENIE FIRMY
GŁÓWNY CEL SZKOLENIA:
Cel edukacyjny: szkolenie prowadzi do rozwoju kompetencji w zakresie poszerzania
i usystematyzowania wiedzy na temat zakładania i prowadzenia własnej działalności gospodarczej. Przygotowuje do samodzielnego prowadzenia własnej firmy w zakresie zagadnień formalno-prawnych, analizy SWOT, rozliczeń podatkowych, rozliczeń ubezpieczeń społecznych, promocji, jak również pozyskiwania klienta. Szkolenie prowadzi do rozwoju kompetencji w zakresie poszerzania i usystematyzowania wiedzy na temat zakładania, prowadzenia jednoosobowej działalności gospodarczej.
Cel biznesowy: zdobyta wiedza oraz umiejętności nabyte podczas szkolenia przełożą się na efektywne zarządzanie własną firmą, utrzymanie firmy na rynku, na wzrost pozyskanych klientów, sprzedaż w firmie.
EFEKTY UCZENIA SIĘ:
W ZAKRESIE WIEDZY UCZESTNIK
jest przygotowany do prowadzenia działalności gospodarczej. Posiada stosowną wiedzę zarówno teoretyczną jak i praktyczną obejmującą zasady prowadzenia przedsiębiorstwa
zna zasady prowadzenia dokumentacji dotyczącej rejestrowania działalności gospodarczej
zna dobre praktyki w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej
zna zasady i metody komunikacji z klientami, partnerami i współpracownikami
zna zasady zarządzania finansami, sprzedażą, marketingiem, zatrudnieniem
posiada wiedzę z zakresu podstawowych zagadnień prawnych dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz prawa pracy, działalności gospodarczej, rozliczeń z ZUS, US i innymi urzędami
zna niezbędne przepisy prawa do prowadzenia działalności gospodarczej
zna zasady zarządzania firmą
jest przygotowany do sporządzenia biznes planu własnego biznesu
jest przygotowany do poszukiwania informacji nt. prowadzenia działalności gospodarczej
W ZAKRESIE UMIEJĘTNOŚCI UCZESTNIK
konstruuje pisma, wypełnia dokumenty, składa dokumenty w stosownych urzędach
umie wypełniać księgi podatkowe
umie zatrudnić pracownika (umie przygotować stosowne umowy dot. zatrudnienia) przygotowywać dokumenty rozliczeniowe, przygotować rozliczenie wynagrodzenia
prowadzi działania sprzedażowe, marketingowe we własnej firmie
prowadzi profesjonalne rozmowy telefoniczne
pracuje efektywnie
dokonuje wyboru odpowiednich przepisów, druków potrzebnych przy prowadzeniu działalności gospodarczej
umie interpretować zjawiska gospodarcze
opracowuje biznes plan, analizę SWOT, ofertę
potrafi zaprezentować firmę
uzasadnia przewagę oferty na rynku nad innymi
posiada umiejętności korzystania z odpowiednich elementów promocji
rozwija własne predyspozycje do zarządzania własną firmą
potrafi wybrać właściwe metody pozyskiwania klienta z uwagi na profil branży
rozwija własne predyspozycje dotyczące pozyskiwania klientów
W ZAKRESIE KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH UCZESTNIK
potrafi pracować z klientem, urzędami
efektywnie organizuje własną pracę jako przedsiębiorca
wykazuje motywację do budowania pozytywnego wizerunku firmy
jest przygotowany do publicznej prezentacji
potrafi komunikować się z innymi firmami, urzędami
wykazuje motywację do budowania baz klientów
działa w sposób kulturalny i etyczny
motywuje innych do działania, komunikować się z otoczeniem
deleguje zadania, wyznaczać cele – obowiązki
inspiruje do działania
podnosi kwalifikacje, uczy się przez całe życie, aktualizuje swoją wiedzę
działać kreatywnie i konsekwentnie realizując zadania zawodowe
ponosić pełną odpowiedzialność za swoje działania
Grupa docelowa
PROFIL UCZESTNIKÓW:
Szkolenie przygotowane dla osób chcących rozpocząć prowadzenie własnej działalności gospodarczej lub prowadzące już
Grupa docelowa:
osoby bezrobotne
osoby odchodzące z etatu do prowadzenia własnej działalności gospodarczej
inne zainteresowane osoby
FORMA:
Wykład – pogadanka, ćwiczenia indywidualne i grupowe/ dyskusje/ prezentacje.
Program
PROGRAM SZKOLENIA:
rejestracja firmy – krok po kroku
wymogi formalno-prawne dot. rejestrowania i prowadzenia jednoosobowej działalności gospodarczej
wybór korzystnej formy opodatkowania (ryczałt ewidencjonowany, zasady ogólne, podatek liniowy)
zobowiązania podatkowe i deklaracje (rodzaje podatków, ulgi
i zwolnienia)
ubezpieczenia społeczne ZUS
zasady prowadzenia dokumentacji w firmie (faktury VAT, rachunki, paragony)
biznes plan jednoosobowej działalności gospodarczej
pomysł i ocena działalności na rynku (analiza SWOT)
elementy strategii marketingowej (przygotowanie oferty rynkowej, promocja, pozyskiwanie klienta)
sposoby i źródła finansowania własnej działalności
Certyfikaty
tak, zaświadczenie imienne
Prowadzący
Pani Iwona - trener od 16 lat w zakresie sprzedaży, obsługi klienta, przedsiębiorczości, prac biurowych, bhp - firm, instytucji, fundacji, uczelni z całej Polski. Absolwentka Akademii Ekonomicznej w Poznaniu na Wydziale Zarządzania - studiów doktoranckich o specjalności "organizacja i zarządzanie przedsiębiorstwami" oraz studiów magisterskich o specjalności "zarządzanie przedsiębiorstwami". Posiada uprawnienia pedagogiczne. Ukończyła studia podyplomowe w zakresie oligofrenopedagogiki, studia managerskie BHP. Posiada certyfikat VCC z zakresu technik sprzedaży.
Trener działów sprzedaży, przedstawicieli handlowych, managerów różnych działów, pracowników takich firm jak: PHILIPS Polska sp. z o.o. Warszawa, Media Expert Złotów, Wielton S.A., Prymat z o.o., Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego w Krakowie, Dekpol S.A., Caritas, Fundacja Aktywizacja, Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w m.st. Warszawie, Zakład Przetwórstwa Mięsnego „Biegun” Spółka Jawna Jaraczewo, Gerdes MC Sp. z o.o. Poznań, Terravita, AM Okna Gorzów Wlkp., Hyprotech Łódź, Przedsiębiorstwa AMBIT, Euro Prestige, Boger, Info-Medica Poznań, Urzędu Lotnictwa Cywilnego, Bil Cup Poznań, Domedic Dental, BGŻ, Savrin, Cleaner, ZKZ Jarocin, Waberers Polska, Urzędu Marszałkowskiego w Zielonej Górze, Shim Pol, Dalkia Services sp. z o.o., Praefa spółka z o.o., Phenix Pharma Polska Warszawa, Kancelaria Prawna Teodorowski & Wojtaszak Kraków, Chespa, Bruk spółka z.o.o., Neinver Asset Managemnet Polska spółka z.o.o. (Factory Poznań), Sinoma Kraków, MMG Środa Wlkp., pracowników Urzędu Pracy, Jaromy Jarocin, Collegium Polonicum przy UAM w Słubicach i Uniwersytecie Viadrina we Frankfurcie, NS Konsulting w Lublinie, Domino, Sternet sp. z o.o. z Tarnowa, Piekarnia-Cukiernia „Pellowski” z Gdańska, Infotower, Fibar Group z Poznania, szpitali i teatrów oraz wielu innych podmiotów.
Przeprowadza szkolenia oraz doradza firmom i instytucjom w zakresie wprowadzania zmian w obszarach:
Profesjonalny sprzedawca – przedstawiciel handlowy
Sposoby pozyskiwania klienta i organizacja sprzedaży
Obsługa klienta i techniki sprzedaży
Akademia handlowca
Marketing w firmie - budowanie strategii marketingowej na rynku w kraju i zagranicą
Przedsiębiorczość – abc małej firmy- budowanie strategii marketingowej na rynku w kraju i zagranicą
Biznesplany
Pracownik administracyjno - biurowy
Obsługa sekretariatu i biura
Planowanie i organizowanie pracy własnej
Techniki sprzedaży
Profesjonalna obsługa klienta
Doskonalenie procesu sprzedaży
Efektywna organizacja pracy własnej i zarządzania sobą w czasie
BHP
Harmonogram
2 dni
Informacje organizacyjne
Zgłoszenia przyjmowane są na maila:
maticonsulting@szkolenia-mc.pl
tel. 600 43 33 71
www.szkolenia-mc.pl
Informacje podstawowe

- Organizator: Mati Consulting szkolenia
- Rodzaj szkolenia: Otwarte
Cena: 1680 zł Netto
Dane kontaktowe
Osoba kontaktowa: Iwona Świdurska