MySzkolimy.pl

Znajdź szkolenie dla siebie!

Lider zespołu księgowego – czyli nowoczesny menedżer

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest nabycie i utrwalenie  wiedzy w obszarze zarządzania personelem realizującym swoje zadania zawodowe w działach finansowych, księgowych i pokrewnych. Ma na celu wzmocnienie kompetencji interpersonalnych osób zarządzających w obszarach szeroko pojętej komunikacji i motywacji, podniesienie efektywności osobistej oraz dostarczenie narzędzi pomocnych w radzeniu sobie ze stresem i emocjami związanymi z kształtowaniem relacji pracowniczych w specyficznych warunkach środowiska pracy.

Grupa docelowa

Główni Księgowi, Dyrektorzy Finansowi, Kierownicy i Menedżerowie działów finansowo-księgowych, pracownicy Biur Rachunkowych oraz osoby przygotowujące się do objęcia roli Lidera działów księgowych.

Program

1. Funkcje lidera – przywództwa można się nauczyć!

• różnica pomiędzy zarządzaniem a przywództwem – jak stać się liderem w zespole księgowym?

• kompetencje interpersonalne pomocne w budowaniu pozycji przywódcy,

• określenie indywidualnego zakresu zadań związanych z funkcjonowaniem w roli lidera w księgowości.


2. Motywowanie pracowników w księgowości – jak osiągnąć pełne zaangażowanie pracowników w realizację zadań zawodowych?

• wpływ postawy życiowej i pozytywnego myślenia na efektywność zawodową – jak motywować ludzi pracujących w księgowości?

• co motywuje moich pracowników? Specyficzne uwarunkowania psychofizyczne niezbędne w pracy księgowego,

• typologia pracowników ze względu na typy osobowości – praktyczne wykorzystanie teorii Williama Marstona (najlepiej charakteryzującej pracowników w środowisku zawodowym),

• typy pracowników w księgowości,

• tworzenie warunków optymalnego zaangażowania do pracy w specyficznym obszarze wiedzy finansowo- księgowej.


3. Kierowanie zespołem księgowym – praktyczne sposoby zarządzania w różnych sytuacjach zawodowych oraz w relacji z różnymi pracownikami:

• charakterystyka pracy w księgowości – priorytety i ograniczenia wynikające ze specyfiki obszaru,

• proces budowania zespołu pracowniczego – koncepcja B. Tuckmana,

• ewolucyjny model kierowania – koncepcja K. Blancharda w praktyce.


4. Delegowanie zadań i egzekwowanie skuteczności pracowników – narzędzia rozwoju pracowników i rozwijania ich kompetencji:

• specyfika czynności zawodowych w pracy księgowego i jej wpływ na poziom efektywności jednostki i zespołu,

• wytyczanie zadań a delegowanie: komu, co delegować?

• ocena – jako narzędzie wsparcia pracy jednostki i zespołu – konstruktywna pochwała i krytyka,

• rola informacji zwrotnych w procesie rozwoju pracowników.


5. Komunikacja interpersonalna – fundamentalne narzędzie pracy w służbach księgowych:

• definicja oraz model procesu komunikacji – jak wygląda w dziale księgowym w odróżnieniu od innych działów organizacji?

• schematy komunikacyjne jako elementy krytyczne w budowaniu partnerskich relacji,

• model procesu komunikacji interpersonalnej a model komunikacji w organizacji – dlaczego nie wszyscy są skuteczni?


6. Trudne sytuacje w kontaktach z innymi działami:

• źródła występowania napięć i trudności we współpracy księgowości z innymi działami organizacji a rola lidera.

• rodzaje barier komunikacyjnych – w jaki sposób „specjalistyczna” wiedza księgowa wpływa na proces zrozumienia komunikatów przez innych partnerów w firmie,

• błędy w komunikacji – co stwarza dodatkowe trudności komunikacyjne w działach finansowo-księgowych oraz w relacji z innymi działami,

• budowanie postawy asertywnej, czyli jak unikać agresji i uległości w relacjach z partnerami księgowości – lider wzorem do naśladowania,

• sposoby usprawnienia współpracy księgowości z pozostałymi komórkami organizacyjnymi.


7. Zarządzanie emocjami, stresem oraz sytuacjami konfliktowymi:

• źródła i natura stresu – stres w dziale finansowym/księgowym (mechanizmy i specyfika),

• temperament i osobowość a poziom i nasilenie stresu,

• strategie i style radzenia sobie ze stresem,

• jak powstaje konflikt – przyczyny konfliktów – funkcje konfliktów,

• rola szefa w radzeniu sobie z konfliktem,

• techniki rozwiązywania konfliktów.

Informacje organizacyjne

Koszt uczestnictwa jednej osoby: 1390 zł + 23% VAT


Prosimy o dokonanie płatności po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia. VAT nie jest doliczany jeśli szkolenie finansowane  jest co najmniej w 70% ze środków publicznych.


Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia.


Godziny zajęć: 9:30 – 16:30


Miejsce zajęć: Warszawa – własna sala szkoleniowa Akademii Biznesu MDDP lub centrum biznesowe w hotelu w/w miast.

Informacje podstawowe

Cena: 1390 zł Netto

Skontaktuj się z Organizatorem

Dane kontaktowe