Pozyskanie i utrzymanie klienta to jedne z najważniejszych umiejętności, jakie są dziś pożądane na rynku pracy. Wbrew pozorom, za te dwa procesy w firmach odpowiada nie tylko sprzedaż, ale również marketing i PR. Dlatego warto podnosić kwalifikacje we wszystkich trzech zakresach — zarówno swoje, jak i zatrudnianych pracowników. Odpowiednie szkolenie kurs marketing sprzedaż, PR należy wybierać jednak z rozwagą.
Dlaczego warto podnosić kwalifikacje w zakresie marketingu, PR i sprzedaży?
Ogromna konkurencja rynkowa dotyczy już w zasadzie każdej z branż obecnych w gospodarce. Pozyskanie i utrzymanie klienta nigdy nie było tak trudne, jak teraz. Organizacja sprzedaży i wspierających działań z zakresu marketingu oraz PR powinny zatem stać się priorytetowymi zagadnieniami w firmach i stanowić jeden, spójny proces. Lejek sprzedażowy opiera się bowiem nie tylko na wiedzy o tym, jak skutecznie badać potrzeby klienta i inne, ale również na umiejętności nienachlanego otaczania klienta swoją marką i przedstawianiu mu się w roli eksperta. Dobrze więc, gdy profesjonalny sprzedawca interesuje się choć w małym stopniu marketingiem, a marketer potrafi w taki sposób operować treściami, jakby był z niego całkiem dobry handlowiec. Sprzedaż i obsługa klienta, a także marketing i PR powinny być umiejętnościami rozwijanymi w zasadzie u każdego pracownika odpowiadającego za pozyskanie klienta i utrzymanie klienta, bowiem tylko synergia tych trzech procesów może prowadzić do biznesowego sukcesu.
Jak wybrać najlepsze szkolenia i kursy z zakresu marketingu, PR i sprzedaży?
Przy wyborze kursu, szkolenia marketing, PR, sprzedaż z pewnością nie cena, a jakość powinna być kluczowym kryterium. Przed podjęciem decyzji należy sprawdzić:
- czy tematyka faktycznie odpowiada naszym oczekiwaniom i potrzebom,
- jaki jest szczegółowy program szkolenia lub kursu,
- jakie doświadczenie i kwalifikacje ma trener, szkoleniowiec lub inna osoba prowadząca,
- ile będzie trwało szkolenie,
- czy po odbyciu kursu lub szkolenia otrzymamy certyfikat jego ukończenia,
- czy należy coś ze sobą zabrać na szkolenie lub kurs,
- co obejmuje cena kursu lub szkolenia.
Szkolenie kurs marketing sprzedaż – chcąc podnieść kwalifikacje tego z zakresu, warto zapoznać się z szeroką ofertą szkoleń i kursów, oferowaną na MySzkolimy.pl. Proponowane szkolenia w całej Polsce zawierają się w zakresie tematycznym związanym m.in. z: analizą marketingową, internetem, marketingiem, negocjacjami, obsługą klienta, PR, reklamą, sprzedażą, telemarketingiem. W czasie szkoleń i kursów można poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności m.in. w dziedzinach takich, jak: pozyskanie klienta, utrzymanie klienta, organizacja sprzedaży, efektywne techniki sprzedaży, sprzedaż i obsługa klienta, sprzedaż przez telefon (telemarketing), jak skutecznie badać potrzeby klienta i inne, jak skutecznie docierać do klienta, jak tworzyć i dystrybuować treści marketingowe i PR, jak zarządzać reklamą i promocją marki.