Liczba firm szkoleniowych w ostatnich latach znacząco wzrosła. Nowoczesne technologie pozwalają na łatwiejszy dostęp do rozwiązań szkoleniowych i zapewniają większą elastyczność. Jak wybrać dobre szkolenie spośród gąszczu ofert? Warto korzystać z platform e-learningowych, czy tradycyjne metody są bardziej skuteczne?
Niestety nie ma jednoznacznej odpowiedzi na te pytania. Decyzja o wyborze szkolenia powinna być poprzedzona głęboką analizą potrzeb, uwzględniającą odpowiedzi na pytania: czego oczekuję od szkolenia, jakie kompetencje ma poszerzyć, co zyskam po jego ukończeniu? Warto również zwrócić uwagę na formę szkolenia. W przypadku warsztatów i zajęć praktycznych, lepiej wybrać szkolenie stacjonarne, które umożliwi od razu sprawdzenie nabytych umiejętności. Posługując się przykładem, wyobraźmy sobie osobę, która musi popracować nad wystąpieniami publicznymi. Jeśli wybierze szkolenie stacjonarne, ma możliwość trenować zdobyte umiejętności natychmiast przed prawdziwą publicznością. Szkolenie e-learningowe w tym przypadku nie pomogłoby przezwyciężyć stresu przed wypowiedziami publicznymi, ale również uczestnik nie mógłby liczyć na natychmiastowy feedback. Natomiast zajęcia teoretyczne, z powodzeniem mogą być prowadzone jako webinarium. Na podstawowe pytania o cele szkolenia oczywiście każdy powinien odpowiedzieć sobie sam, ale jak przekopać setki ofert szkoleniowych, by wybrać tę najlepszą? Jak wybrać dobre szkolenie?
Znalezienie odpowiedniego szkolenia nie jest łatwe, podobnie jak znalezienie odpowiedniego komputera, czy samochodu. Dlatego i na rynku IT, i na rynku motoryzacyjnym, mamy ułatwienia w postaci serwisów internetowych zbierających oferty z danej branży. Na rynku szkoleniowym taką rolę pełni nasza baza szkoleń. Platforma ułatwia wyszukiwanie ofert, ponieważ są one dostępne w jednym miejscu. Intuicyjna nawigacja serwisu pozwala na wyszukiwanie szkoleń po konkretnej kategorii, lokalizacji, cenie, a nawet terminie kursu.
Z drugiej strony Myszkolimy.pl jest skuteczną platformą komunikacji dla firm szkoleniowych, trenerów, coachów, których oferty wyróżniają się merytoryką, a nie największym budżetem marketingowym. Portal jako niezależne źródło w prowadzonych działaniach reklamowych promuje wartościowe szkolenia. Dociera do użytkowników odpowiadając na ich zapotrzebowanie m.in. przy wykorzystaniu narzędzi reklamowych Google. Dzięki precyzyjnemu dopasowaniu fraz kluczowych, wyświetlanych reklam oraz stron docelowych (czyli w praktyce konkretnych szkoleń znajdujących się w serwisie), portal oferuje potencjalnym klientom dokładnie to, czego szukają, tym samym ułatwiając im podjęcie decyzji o wyborze właściwego dla nich szkolenia.